متجاوزان هیچگونه صلاحیتی برای ایفای نقش در روند صلح سوریه نخواهند داشت

رئیس جمهور سوریه در دیدار جابری انصاری ضمن قدردانی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت سوریه در مبارزه با تروریسم، اعلام کرد: کشورهای متجاوز هیچگونه صلاحیتی برای ایفای نقش در روند صلح سوریه نخواهند داشت.

به گزارش ایسکانیوز، حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه کشورمان در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در روند آستانه که در حال دیدار از سوریه است، با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و در خصوص آخرین تحولات سیاسی و میدانی سوریه و هماهنگی های دو کشور در مرحله فعلی گفتگو و رایزنی کرد.

جابری انصاری در این دیدار با تبریک پیروزی های جدید سوریه و متحدان این کشور بر علیه تروریست ها، تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی و سه کشور غربی به سوریه، را محکوم و آن را نشانه روح تجاوزگری و عدم پایبندی آنها نسبت به مقررات بین المللی و نقض آشکار مفاد منشور ملل متحد خواند.

رئیس جمهور سوریه نیز در این دیدار با تشکر از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت سوریه در مبارزه با تروریسم، اعلام کرد کشورهای متجاوز هیچ گونه صلاحیتی برای ایفای نقش در روند صلح سوریه نخواهند داشت.

جابری انصاری در دیدار امروز خود از سوریه همچنین با ولید المعلم معاون نخست وزیر و وزیر خارجه سوریه و برخی دیگر از مقامات این کشور ملاقات و در خصوص تحولات جاری و همکاری های دو کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.

301

کد خبر: 934531

وب گردی

وب گردی