ضرورت حمایت های مالی و بیمه ای از مهارت آموزان فنی و حرفه ای

نفر اول المپیاد کاشی کاری کشور گفت: کارآموزان برای موفقیت در عرصه های جهانی به حمایت های بیشتری نیاز دارند.

رسول آدینه وند برگزیده ی المپیاد مهارتی کاشی کاری کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: وقتی به من اعلام شد که در رده ی سنی خود می توانم در مسابقات مهارتی شرکت کنم با همکاری اساتید مرکز فنی و حرفه ای واحد مشیریه شروع به تمرین کردم تا برای مسابقات مهارتی کشوری آماده شوم.

او ادامه داد: با هماهنگی اساتید فنی و حرفه ای و پس از کسب مهارت های لازم، نمونه کارهایی را در این مرکز یاد گرفتم و در مسابقات استانی و کشوری شرکت کرده و حائز رتبه ی برتر شدم.

رتبه ی برتر المپیاد مهارتی کاشی کاری خاطر نشان کرد: حدود 1 سال است که در دوره های فنی و حرفه ای شرکت می کنم و با وجود اینکه تحصیلات دانشگاهی ندارم در حرفه ی خود مهارت های لازم را کسب کرده و بصورت تخصصی در رشته های ساختمانی مشغول به کار هستم.

او افزود: اگر سازمان های دولتی و مراکز فنی و حرفه ای بتوانند کارهایی را به ما کارآموزان معرفی کنند توانایی انجام آن را داریم اما در کل بازار کار برای همه ی رشته ها و مهارت های فنی مناسب نیست که تاکنون سازمان فنی و حرفه ای کارهایی را به برخی متخصصان معرفی کرده است اما تاکنون کار مهارتی از طرف سازمان فنی و حرفه ای به من ارجا نشده است.

آدینه وند تصریح کرد: در رشته های کاشی کاری و سنگ کاری فعالیت می کنم و مهارت های لازم را در این رشته ها کسب نموده ام اما هنوز خبری از بیمه ی من نشده است و با وجود اینکه حدود 1 سال است که برای دریافت بیمه ساختمانی اقدام و ثبت نام کرده ام؛ تاکنون بیمه نشده ام.

او گفت: تمام مدارک تخصصی و گواهینامه های مهارتی مربوطه را اخذ کرده ام و برای اینکه تحت پوشش بیمه مشاغل ساختمانی قرار بگیرم مشکلی ندارم و با توجه به وعده های اداره ی بیمه باید منتظر بمانم که نوبت من فرا برسد.

نفر اول المپیاد مهارتی سنگ کاری کشور در خصوص تسهیلاتی که قراراست به دارندگان گواهینامه های مهارتی اعطا شود، افزود: برای افرادی که مهارتی را کسب می کنند و قصد دارند کارآفرینی کنند تسهیلات، یکی از ملزومات خود اشتغالی است اما تاکنون تسهیلاتی به من داده نشده است و اساتید مرکز وعده هایی را داده اند که قرار است به ما نیز اعطا شود.

او در ادامه تصریح کرد: یکی از مشکلات دیگری که کارآموزان با آن مواجه هستند و باید حمایت شوند بحث درآمدزایی و اشتغال افراد است که به پشتوانه نیاز دارد و مهارت آموزانی که در این مراکز فن یاد می گیرند و با کسب رتبه در المپیادهای داخلی، مجوز شرکت در مسابقات مهارت آموزی جهانی را کسب می کنند؛ برای تأمین مخارج مالی خود به حمایت نیاز دارند تا با فکر آسوده در مسابقات شرکت کنند.

202

کد خبر: 934574

وب گردی

وب گردی