بیش از نیمی از داوطلبان کنکور ارشد هنوز کارت ورود به جلسه دریافت نکرده اند/ فردا شب آخرین مهلت پرینت کارت ورود به جلسه

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: از میان ۷۳۵ هزار و ۷۴۳ داوطلب تاکنون ۲۹۱ هزار و ۱۰۴ نفر کارت خود را گرفته اند.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: به منظور پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد تعداد ۷۳۵ هزار و ۷۴۳ نفر ثبت نام کرده اند و کارت شرکت در آزمون ورودی کارشناسی ارشد با ۱۳۲ کدرشته امتحانی و گروه های آموزشی شش گانه از دوشنبه سوم اردیبهشت ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است که داوطلبان می توانند تا پنجم اردیبهشت ۹۷ با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به پرینت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند.

او افزود: در صبح پنج شنبه آزمونِ 33 کد رشته امتحانی با تعداد 354 هزار و 473 داوطلب و در بعد ظعد ظهر پنج شنبه آزمون 64 کد رشته امتحانی با تعداد 107 هزار و 573 داوطلب و در صبح جمعه آزمون 35 کد رشته امتحانی با تعداد 329 هزار و 588 داوطلب برگزار می گردد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: بدیهی است داوطلبانی که در 2 کدرشته امتحانی متقاضی شده اند باید علاوه بر دریافت کارت شرکت در آزمون اول، نسبت به پرینت و دریافت کارت شرکت در آزمون کد امتحانی دوم خود نیز اقدام کنند که برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و اصل کارت ملی یا عکس شناسنامه عکس دار و ارائه آن الزامی است.

توکلی ادامه داد: از میان ۷۳۵ هزار و ۷۴۳ داوطلب تاکنون ۲۹۱ هزار و ۱۰۴ نفر کارت خود را گرفته اند هم چنین اولین مرحله ی بیست و سومین المپیاد علمی دانشجویی کشور در روزهای پنجشنبه ۶ و جمعه ۷ اردیبهشت ۹۷ در ۷۴ شهر و ۱۷۷ حوزه امتحانی برگزار می شود.

او گفت: داوطلبان باید براساس مشخصات شناسنامه‌ای (نام‌، نام‌خانوادگی، شماره شناسنامه، سال تولد) و مشخصات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد رهگیری) از کارت شرکت در آزمون خود پرینت تهیه کنند و در صورتی که در مندرجات کارت شرکت در آزمون خود مغایرتی مشاهده کردند لازم است اقدامات لازم را انجام دهند.

نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم می شود و کارنامه کلیه داوطلبان شرکت کننده در دهه دوم خردادماه ۹۷ منتشر می شود و مجازین به انتخاب رشته در دهه دوم خرداد می توانند نسبت به کدرشته های امتحانی مجاز اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم می شود و کارنامه کلیه داوطلبان شرکت کننده در دهه دوم خردادماه ۹۷ منتشر می شود و مجازین به انتخاب رشته در دهه دوم خرداد می توانند نسبت به کدرشته های امتحانی مجاز اقدام کنند.

او تأکید کرد: داوطلبانی که تمایل به شرکت و تحصیل در دانشگاه آزاد را دارند، پس از برگزاری آزمون و در زمان انتخاب رشته می توانند به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کنند و نسبت به انتخاب رشته های دانشگاه آزاد اقدام نمایند هم چنین کنکور کارشناسی ارشد و دکتری در سال آینده برای دانشگاه های آزاد و سراسری همانند امسال بصورت همزمان برگزار می شود.

202

کد خبر: 934585

وب گردی

وب گردی