مرادی: کجای راه را اشتباه رفتیم که فقر و فساد اداری افزایش یافته است

نماینده مردم بندرعباس گفت: کجای راه را اشتباه رفتیم که فقر، بیکاری، فساد اداری و ناهنجاری‌ها رو به افزایش است؟ ما می‌توانیم کشور ثروتمندی باشیم به شرط آنکه مدیران ما از صدر تا ذیل جهادی عمل کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، احمد مرادی در نطق امروز مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: روز شوراها و روز ملی خلیج فارس را محضر ملت شریف ایران تبریک و تهنیت می‌گویم. جلسه مشترک سران قوا را به فال نیک می‌گیریم. قطعا نتیجه آن باید در راستای رفع مشکلات مردم باشد. مردمی که نظام جمهوری اسلامی را قبول کردند و در میثاق خود ثابت قدم هستند زیبنده‌ی بودن در شرایط اقتصادی بد نیستند.

وی ادامه داد: ۴۰ سال است که این انقلاب با کمک همین مردم پیش رفته است. کجای راه را اشتباه رفتیم که فقر، بیکاری، فساد اداری و ناهنجاری‌ها رو به افزایش است؟ ما می‌توانیم کشور ثروتمندی باشیم به شرط آنکه مدیران ما از صدر تا ذیل جهادی عمل کنند. مدیران ناکارآمد هزینه‌های زیادی به کشور وارد می‌کند. شاهد نوعی بی مدیریتی در مدیریت کلان و خرد کشور شده‌ایم. نمونه بارز آن وضعیت ارزی کشور است. آیا با این شیوه مدیریت امکان تبدیل شدن به قدرت منطقه در افق ۱۴۰۴ وجود دارد.

مرادی گفت: مجلس و دولت اراده به خرج دهند و بر قانون نظارت کنند و قوانین زائد را برطرف کنند. چرا که ازدیاد قانون نه تنها دردی از مردم دوا نمی‌کند بلکه دست و پا گیر است. چرا بعد از ۴۰ سال می‌بینیم که معلمان، کارگران و کشاورزان، کاسبین، صیادان و سرمایه گذاران همه از زندگی خود شاکی هستند.

وی با اشاره به مشکلات استان هرمزگان گفت: هرمزگانی که سرشار از ثروت است مردمش در فقر اقتصادی به سر می‌برد. هرمزگانی که فولاد و آلومینیومش را به تاراج می‌برند اما مردمش هیچ سهمی در مناطق آزادش ندارند و اجازه ندارند از رنجی که می‌برند بگویند و اعتراض کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی سپس به مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هرمزگان اشاره کرد و از مسئولین خواست تا رسیدگی‌های لازم را انجام دهد.

نماینده بندرعباس در پایان همچنین در ارتباط با ضرورت تامین اعتبارات دولتی برای جلوگیری از ریخته شدن فاضلاب‌های هرمزگان به دریا هشدار داد و خواهان رسیدگی به مشکلات جاده‌ای این استان نیز شد.

301

کد خبر: 934630

وب گردی

وب گردی