سمپاد چرا آمد؟چرا  رفت ؟ کجای کار اشتباه بود؟

سرپرست مرکز ملی پرورشی استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان گفت :استرس دانش آموزان ابتدایی را نسبت به امتحانات را درک می کنم اما راهکار حل این موضوع حذف مدارس سمپاد نیست ،سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان باید باقی بماند ،ولی باید شیوه جذب دانش آموز در این مدارس تغییر یابد.

فاطمه مهاجرانی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز گفت :مدارس سمپاد ویژه کسانی است که دارای هوش بهتر هستند و در اصطلاح تیزهوش اند ، این افراد با حضور در کلاس های معمولی به مشکل بر میخورند و هم مشکل ایجاد می کنند و این مدارس با این رویکرد که دانش آموزان تیزهوش باید در کلاس هایی درس بخوانند که متناسب با هوش و استعدادشان باشد شکل گرفت و جدا سازی و ارائه خوراک ویژه به دانش آموزان نیز هوش صورت گرفت .

وی گفت: در زمان وزیر سابق آموزش و پرورش ،بدون در نظرگرفتن همه جوانب و عدم کار کارشناسی کافی تصمیماتی اتخاذ شد.

سرپرست مرکز ملی پرورشی استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در ادامه گفت: به مرور زمان تعداد این مدارس افزایش پیدا کرد و در برخی از مناطق ، 20 درصد از جمعیت دانش آموزی کشور به مدارس سمپاد پیوستند ،در واقع جمعیت مطلوب 2 درصدی تیزهوش یکباره به 20 درصد افزایش یافت.

مهاجرانی افزود : زمانی که مدارس سمپاد به مرکز تبدیل شد و دانش آموز تیزهوش فقط براساس یک امتحان انتخاب می شدند سبب شد تا وضعیت روز به روز بدتر شود.

وی یادآور شد :استرس دانش آموزان ابتدایی را نسبت به امتحانات را درک می کنم اما راهکار حل این موضوع حذف مدارس سمپاد نیست ،سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان باید باقی بماند ،ولی باید شیوه جذب دانش آموز در این مدارس تغییر یابد.

سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان باید باقی بماند ،ولی باید شیوه جذب دانش آموز در این مدارس تغییر یابد



سرپرست مرکز ملی پرورشی استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان گفت :شیوه جذب دانش آموز در این مدارس سنجش هوش است. در واقع سنجش تحصیلی یکی از ملاک ها است در این راستا همبستگی خوبی نسبت به تحقیقات علمی و هوش ایجاد شده است.

دکتر مهاجرانی در پایان گفت : 47 کشور دنیا از جمله چین ، ژاپن و هند از استراتژی تفکیک برای انتخاب دانش آموز تیزهوش استفاده می کنند و کودکان تیزهوش را تفکیک می کنند و به آن ها خوراک علمی می دهند.


خبرنگار:حسین طالبی
706

کد خبر: 934728

وب گردی

وب گردی