کنعانی مقدم:  رییس جمهورحرفمان را نمی شنود؛ پس توقعی نداشته باشد

رئیس کمیته اطلاع رسانی خانه احزاب با تاکید براینکه احزاب نزدیک پنج سال است که درخواست ملاقات با آقای روحانی را از طرق مختلف ازسوی خانه احزاب داشتند گفت: متاسفانه هنوز پاسخی برای این ملاقات داده نشده است.

حسین کنعانی مقدم رئیس کمیته اطلاع رسانی خانه احزاب در پاسخ به این سوال که احزاب چقدر می توانند در ارتباط گیری مردم با مدیران دولتی کمک کنند به خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، گفت: "الناس علی دین ملوکهم" همه مسئولین به رفتار رجال سیاسی نگاه می کنند و از آنها الگوی می گیرند؛ احزاب در حال حاضر نزدیک به چهار یا پنج سال است که درخواست ملاقات با آقای روحانی را از طرق مختلف ازسوی خانه احزاب داشتند که متاسفانه هنوز پاسخی برای این ملاقات داده نشده است.

وی اضافه کرد: دیگر چه توقعی از احزاب می توان داشت که در این زمینه به نصایح و حرف رئیس جمهور گوش دهند.

رئیس کمیته اطلاع رسانی خانه احزاب با اشاره به موضوع حقوق شهروندی بیان کرد: در بحث حقوق شهروندی و منشور حقوق شهروندی که آن را خود آقای روحانی اعلام کردند حفظ کرامت مردم، حاکمیت مردم و مراجعه به رجال سیاسی یک اصل است، در صورتی که در سازمان ها و نهادهای دولتی به مراجعه کننده بیشتر به عنوان مزاحم نگاه می کنند تا شخصی که باید مطالباتشان پاسخ داده شود.

وی در ادامه افزود: همیشه مراجعه کنندگان و افراد دسته دوم،سوم و چهارم هستند که باید ملاقات داشته باشند و مطالباتشان را حل و فصل کنند ولی مسئولین همیشه از پاسخگویی به آنها فرار می کنند.

کنعانی مقدم خاطرنشان کرد: به نظر می رسد این ارتباط گیری مردم با مدیران را باید از وزرا و رئیس جمهو شروع کنیم تا این فرهنگ در سازمانها و مراکز مختلف دولتی نهادینه شود.

رئیس کمیته اطلاع رسانی خانه احزاب درخصوص نقش احزاب در این زمینه بیان کرد: احزاب به خاطر اینکه با مردم سر و کار دارند و مردم هم سعی می کنند مطالباتشان را از طریق احزاب به دولت منتقل کنند نقش بسزایی را ایفا می کنند.

وی در ادامه افزود: شعار کسانی که رای می آورند و بر آن تاکید دارند این است که مردم ،همانطور که امام فرمودند ولی نعمت های ما هستند و ما خادم و نوکر مردم هستیم ؛ اما ظاهرا این موضوع دارد جای خودش را عوض می کند و مردم به عنوان کسانی که مطالباتشان به حق نیست با درهای بسته مواجه می شوند.

کنعانی مقدم در پایان تصریح کرد: به نظر می رسد که احزاب بتوانند با رایزنی که با مسئولین و دولت می کنند درهای بسته را به روی مردم باز کنند.

304

کد خبر: 934734

وب گردی

وب گردی