هزینه‌هاى انتخاباتى کاندیداها  باید شفاف شود

سخنگوی وزارت کشور از نهایی شدن لایحه جامع انتخابات در کمیسیون سیاسی دفاعی دولت خبر داد و گفت: لایحه جامع انتخابات به صحن دولت ارائه شده و بررسی آن در دستور کار هیأت وزیران قرار گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز، سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور از نهایی شدن لایحه جامع انتخابات در کمیسیون سیاسی دفاعی دولت خبر داد و اظهارداشت: لایحه جامع انتخابات به صحن دولت ارائه شده و بررسی آن در دستور کار هیئت وزیران قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: با بررسی و تایید لایحه جامع انتخابات در هیأت وزیران بلافاصله این لایحه جهت طی مراحل قانونی به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.

سخنگوی وزارت کشور با تاکید بر اینکه در این لایحه تمامی نواقصی که در قوانین مربوط به انتخابات وجود داشت رفع شده است، تصریح کرد: بر اساس این لایحه تمامی مراحل برگزاری انتخابات از جمله اخذ راى و شمارش آرا به صورت الکترونیکی انجام مى شود.

سامانى از شفاف سازى هزینه هاى انتخاباتى کاندیداها بر اساس لایحه جدید خبر داد و گفت: عدم شفافیت در هزینه های انتخاباتی از جمله مسائلی بود که همواره از سوی گروه‌ها و اقشار مختلف از آن به عنوان یک ضعف یاد می‌شد که بدین ترتیب در این لایحه پیش‌بینی شده که هر یک از کاندیداها ملزم شدند شماره حساب انتخاباتى خود را در یکى از بانک‌ ها افتتاح کرده و نماینده مالى خود را هم جهت ارائه گزارش مالى انتخاباتى معرفى کنند.

وى تاکید کرد: با اجراى این سازوکار جدید هر یک از کاندیداها ملزم به ارائه گزارش مالی هزینه های انتخاباتی خود می شوند که این مسئله منجر به شفاف سازی هزینه های انتخاباتی برای مردم و گروه ها و جریانات خواهد شد.

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه در لایحه جامع انتخابات تمام قوانین مربوط به انتخابات تجمیع و سامان داده شده و در برخى موارد هم مورد اصلاح قرار گرفته است، گفت: در لایحه جامع انتخابات تفاوت هاى اجرایی برگزاری انتخابات ریاست جمهورى، مجلس و شوراها به حداقل رسیده که این مسئله موجب تسهیل فرآیند اجراى هر چه بهتر انتخابات خواهد شد.

سامانى خاطرنشان کرد: در این لایحه وظایف اجرا و نظارت در انتخابات به صورت کاملا مشخص و شفاف تعیین شده که این اقدام از تداخل هاى احتمالى وظایف ناظران و مجریان جلوگیرى مى کند.

304

کد خبر: 934738

وب گردی

وب گردی