محمد خرم: قطع برخی از مستمری‌ها برای حمایت از پیشکسوتان نیازمند بود/ کسانی که احتیاج ندارند انصراف دهند

مدیرعامل صندوق حمایت از ورزشکاران و پیشکسوتان گفت: امیدوارم در سال حمایت از تولید ملی از ورزش در جهت رسیدن و تحقق این اهداف استفاده کنیم.

به گزارش ایسکانیوز ، نشست خبری محمد خرم مدیرعامل صندوق حمایت از ورزشکاران و پیشکسوتان با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

وی در ابتدای این نشست اظهار داشت: امیدوارم در سال حمایت از تولید ملی از ورزش در جهت رسیدن و تحقق این اهداف استفاده کنیم. صندوق مصوبه هیئت دولت را دارد و باید تشکیل می‌شد تا جهت خدمت به ورزشکاران خدمت رسانی کند و شان و جایگاه آنها را در جامعه حفظ کند.

خرم افزود: پیشکسوتانی که در جوانی برای ایران افتخار آفرینی کردند، امروز نیاز به حمایت دارند. به علاوه در قدیم قراردادها مانند امروز نبود و آنها با حداقل هزینه‌ها افتخار آفریدند و الان نیاز به حمایت دارند و باید شان آنها حفظ شود. گاهی گله کردید که چرا به فلان قهرمان یا پیشکسوت توجه نشده و چرا کار و شغل و بیمه ندارد و یا مسکن ندارد. این حساسیت ها قابل توجه است چرا که این ورزشکاران قابل احترام هستند. جامعه حساس است که چرا فردی دستفروشی می‌کند یا هزینه بیمارستان ندارد. اینها دغدغه ما هم هست و هدف صندوق در مصوبات هیئت دولت همین احترام و حفظ عزت ورزشکاران است. از همین رو صندوق می تواند کمک های خیرین را هم داشته باشد.

وی تاکید کرد: ما ورزشکارانی داریم که نیازمند کمک هستند و محبت عاطفی و خدماتی و بیمه ای لازم دارند. دولت برای صندوق بودجه در نظر دارد و هر ساله مبالغی واریز می‌شود و در سال 96 جزو دستگاه‌هایی بودیم که صددرصد بودجه را دریافت و به جامعه ورزش خدمات ارائه کردیم. برای سال جدید 17 تا 18 درصد افزایش بودجه داشتیم. ورزشکاران می توانند در جهت تبلیغات به ما کمک کنند حتی در جهت استفاده از فضای مجازی داخلی می توانند مبلغان خوبی باشند. ورزشکاران در مسائل فرهنگی و اجتماعی می‌توانند در کنار ما باشند و به ما کمک کنند.

مدیرعامل صندوق حمایت از ورزشکاران و پیشکسوتان گفت: چه قبل و چه بعد از انقلاب و چه در دفاع مقدس ورزشکاران کارهای بزرگی انجام دادند و در کنار سایر مردم بودند و ما شهدای مدال آور را تقدیم انقلاب کردیم و حدود 7 هزار شهید ورزشکار داریم.

وی افزود: بودجه ما پارسال 20 میلیارد تومان بود که امسال به 21 میلیارد و 700 میلیون تومان افزایش یافته است. ما از بخش هایی بودیم که در سال گذشته صددردصد بودجه خود را دریافت کردیم. در حوزه خدمات رسانی به جامعه ورزشی 9 گروه را طبقه‌بندی کردیم. بیمه، وام قرض الحسنه بلاعوض و وام کم بهره بخشی از خدمات ما به ورزشکاران است ما حتی ودیعه مسکن به ورزشکاران پرداخت و حتی در تلاشیم تا یکی از ورزشکاران را از زندان آزاد کنیم. فعالیت‌های ما متنوع است و حتی شامل رسانه و علاقه مندان به ورزش هم می‌شود.

خرم تصریح کرد: در بحث مسمتری سعی کردیم گروه‌های 9 گانه را در هیئت مدیره بازنگری کنیم و خدمات جدیدی را ارائه دهیم. باید فضا را برای ارائه خدمات بیشتر باز کنیم. مربیانی داشتیم که از صبح تا شب فعالیت می‌کردند اما بیمه تکمیلی نداشتند و حتی داوران نیز از امکانات صندوق بی بهره بودند و یا حتی مطلع نبودند.در حال حاضر تمام مسابقات حتی در دورترین نقطه کشور بیمه می‌شود اما باید همه افراد که وارد باشگاه می‌شوند بیمه شوند. ما با فدراسیون‌ها ارتباط خوبی داریم و از فدراسیون نماینده خواستیم تا در حوزه قهرمانان و پیشکسوتان به ما معرفی کنند.

وی تصریح کرد: باید همه ورزشکاران و پیشکسوتان را حتی در دورترین نقطه کشور شناسایی کنیم. برنامه جامع نرم‌افزاری ورزش کشور را در همین راستا آماده کردیم تا تمامی ورزشکاران و قهرمانان را در آن ثبت کنیم تا سوابق فعالیت ورزشکاران در پرونده آنها برای همیشه ماندگار شود. حتی این موضوع به امر استعدادیابی نیز کمک می‌کند حتی سبب اعتماد سازی خانواده‌ها نیز خواهد شد.

خرم یادآور شد: صندوق می‌تواند متولی سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش باشد. ما 6 شرکت داریم که هدف آنها سرمایه گذاری و ارائه خدمات و درآمدزایی برای ورزشکاران است. با شرکت توسعه و وزارت وزش رایزنی کردیم تا از سرمایه گذاران خوب در امر ورزش دعوت و از سرمایه‌های آنها در جهت توسعه زیر ساخت‌ها و نوسازی استفاده کنیم.

مدیرعامل صندوق حمایت از ورزشکاران و پیشکسوتان گفت: کارت ملی ورزش را نیز آماده کردیم که شامل همه افراد گروه 7 گانه است. این کارت شناسایی اعضای صندوق است به علاوه خدمات متنوعی را از جمله خرید با تخفیف دارد. اگر این افراد از ما حقوق می‌گیرند که ما اقساط این خرید را پرداخت می‌کنیم در غیر این صورت با دریافت ضمانت از خریداران شامل کارت حمایت می‌کنیم.

وی در مورد گلایه ورزشکاران در مورد عدم حمایت صندوق گفت: ما موظفیم که از ورزشکاران و پیشکسوتان حمایت کنیم و پرداخت‌ها از آنها حمایت کنیم. گروه‌های 7 گانه ما با مصوبه هیات امنا مشخص شده است. اتفاقی که از بدو تاسیس صندوق افتاده در جهت حمایت، کمک و رفع مشکلات عزیزان است که یک مستمری بر اساس این گروه‌ها تعیین شده است. ورزشکاران المپیکی از کمیته ملی المپیک ماهیانه دریافتی دارند که قرار است امسال 150 درصد افزایش پیدا کند. پرداختی‌های ما حمایتی است و با کمیته ملی المپیک متفاوت است و حقوق نیست. اگر بحث حقوق باشد باید گفت گه نمی توان دو تا حقوق پرداخت کرد اما کمک و مستمری با حقوق فرق دارد و شامل همه می‌شود.

خرم خاطرنشان کرد: ورزشکارانی داریم که از فدراسیون و ما دریافتی دارند. ما به بیش از 1200 نفر مستمری می‌دهیم که خیلی از آنها خانه ندارند و مستاجر هستند. ورزشکار پیشکسوت قهرمان داریم که با بیماری سرطان درگیر است. وظیفه داریم اول نیازمندان واقعی را شناسایی کنیم. ما در طول روز بارها کمک‌های بلاعوض را برای ورزشکاران آماده می‌کنیم. ما حتی آن 50 نفر که حمایت مستمری ما را نخواهند می‌توانند از بیمه تکمیلی استفاده کنند و وام قرض الحسنه نیز شامل همه می‌شود. وام بلاعوض را به نیازمندان واقعی می‌دهیم و محدودیتی نداریم.

وی گفت: در این مدت کمک‌های بلاعوض چندین برابر شده است. ما در حال بررسی مستمری‌ها هستیم چون برخی از چند جا دریافت دارند و اگر بحث حقوق باشد سازمان بازرسی از ما به دلیل دریافت دو حقوق ایراد می‌گیرد و این یک قانون است. ما همه جامعه ورزش را عضو صندوق می‌دانیم و همه آنها را به عنوان انسان‌های ارزشمند درخواست‌هایشان را پاسخ می‌دهیم. وزیر از من خواست که ما مستمری همه عزیزان را پرداخت کنیم و قبل از عید و چند روز پیش یادآوری کردند. ما مطاع دستور وزیر هستیم ولی بررسی‌ها را انجام می‌دهیم. باید پرداختی‌ها یکپارچه شود. با تصمیم اخیر 100 میلیون از پرداختی صندوق در ماه کم شده است. ما دو ماه به 50 نفر مستمری ندادیم چون برخی‌ها از چند جا دریافتی دارند. ما بحث حمایتی داریم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص عدم پرداخت یک اندازه حقوق به مدال آوران المپیک و پارالمپیک گفت: اینکه پارالمپیکی‌ها کمتر از المپیکی‌ها دریافت می‌کنند مطالبه به حقی است. در گروه‌های 7 گانه باید بازنگری شود. حتی مربیان هم باید دیده شوند. در صورت تایید مصوبه این تفاوت‌ها برداشته می‌شود و به حق و عدالت نزدیک تر می‌شویم.

خرم تاکید کرد: اگر امسال دریافتی کسانی که مستمری کمی را دریافت می ‌نیم صدردصد افزایش دهیم اتفاق خوبی خواهد افتاد چون اتفاقا همین افراد بیشتر به این مبلغ‌ها احتیاج دارند. هدف ما این است که بزرگان مورد حمایت و تکریم باشند. ما می‌خواهیم عزیزانی که واقعا به این مستمری نیاز ندارند در جهت کمک به سایرین داوطلبانه انصراف دهند مانند کسانی که از یارانه انصراف دادند. از وزیر درخواست می کنیم که اجازه دهد این موضوعات را بررسی کنیم. با کاری که در این دو ماه انجام شد و دو ماه مستمری 50 نفر پرداخت نشد، حداقل دریافت‌ها به سمت یکپارچه شدن خواهد رفت.

وی تصریح کرد: برخی از این 50 نفر بعد از قطع شدن مستمری با من تماس گرفتند و تهدید کردند که با رسانه‌ها مصاحبه می‌کنند و من هم استقبال کردم و گفتم ما هم توضیحات را ارائه می‌کنیم. فعلا با درخواست وزیر این پرداختی‌ها را شروع می‌کنیم اما محرمانه کار را بررسی می‌کنیم که افراد از چند جا دریافتی دارند و اگر وزیر اجازه دهد گزارش را ارائه می‌دهیم. من تازه توقع داریم بزرگان ورزش از ما مستمری می‌گیرند به ما کمک هم بکنند و بگویند به فلان ورزشکار کمک کنید.

خرم افزود: ما فضای عام جامعه را می‌بینیم. به هر حال هر تغییری با برخی انتقادات و نارضایتی‌ها همراه است اما برای ما کل جامعه اهمیت دارد. ما حتی به افرادی که عضو ورزش هم نبودند کمک کردیم.

وی خاطرنشان کرد: صندوق معوقات مالی زیادی دارد. معوقات بیمه مالیات و تامین اجتماعی و سنوات پرسنل را داشتیم. برنامه ریزی می‌کنیم تا صندوق ابتدا به نقطه تعادل برسد و شرکت‌ها را به سود دهی می‌رسانیم تا در کنار ما باشند. به فدراسیون‌ها پیشنهاد دادیم که بلیط سفرهای داخلی یا خارجی را از ما بگیرند. با فدراسیون ها در تعامل هستیم و خدمات خوبی را ارائه می‌کنیم. برای مثال اسکواش برای سفر به کره به 100 میلیون پول نیاز داشت و ما با توجه به بدهی‌های خودمان از برخی خرج ها زدیم و کمک کردیم تا این تیم اعزام شود. این همکاری با سایر فدراسیون‌ها نیز ادامه دارد. ما به پیشکسوتان و قهرمانان یک سفر مشهد رایگان هدیه می‌کنیم که این یک اقدام بی سابقه است. هزینه اسکان و تغذیه را تقبل کردیم. ما آمادگی داریم که ورزشکاران با مراجعه به ما از این هدیه استفاده کنند.

خرم افزود: خیلی از ورزشکاران که در آسیا قهرمان شدند چه تیمی و چه انفرادی عضو صندوق نمی‌شوند. بهتر است از همان ابتدا که مدال گرفتند عضو صندوق شوند و از فدراسیون معرفی نامه بیاورند. ما در حال بررسی هستیم تا در پرداختی‌ها عدالت در مورد همه ورزشکاران و حتی معلولان و جانبازان رعایت کنیم و فرقی بین المپیکی‌ها و پارالمپیکی‌ها نباشد. کیانوش رستمی عضو بیمه تکمیلی نیست و برای درمان از ما پولی نگرفت اما جزو مستمری بگیران صندوق است.

602

کد خبر: 934771

وب گردی

وب گردی