با بهره‌گیری از اشتراکات دو کشورمی توان  سطح روابط دوستانه ایران و زیمبابوه را ارتقا داد

عصر امروز سفیر زیمباوه در تهران با دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل دیدار کرد. دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل ارتقای سطح روابط دوستانه ایران و زیمبابوه را با بهره‌گیری از اشتراکات دو کشور را امکان پذیر دانست.

به گزارش ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل عصر امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ با سفیر زیمباوه در تهران دیدار و گفت و گو کرد.

حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل ظهر امروز سه‌شنبه(۴اردیبهشت ماه) با نیکلاس کیتی کیتی؛ سفیر زیمبابوه در تهران در پایان ماموریتش در ایران دیدار و گفتگو کرد.

بنابراین گزراش امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با استقبال از گسترش روابط تهران هراره، گفت: ایران و زیمبابوه زمینه‌های مساعد و امکانات فراوانی برای گسترش همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف دارند که باید از این زمینه‌ها برای ارتقای سطح روابط دوستانه بیش از پیش و به نفع ملت‌های دو کشور بهره‌گیری شود.

وی در ادامه با بیان اینکه اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه زیمبابوه به دلیل روحیه استقلال‌طلبانه این کشور در طول تاریخ بوده است، افزود: روحیه تاریخی مقاومت ملت زیمبابوه قابل تقدیر بوده و توسعه روابط با این کشور حائز اهمیت است.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل همچنین در پایان این دیدار با قدردانی از تلاش‌های سازنده سفیر زیمبابوه در دوره ماموریت خود در تهران؛ برای وی در ماموریت جدید آرزوی توفیق کرد.

نیکلاس کیتی کیتی سفیر زیمبابوه در تهران نیز در این دیدار با اشاره به آمادگی دولت و مجلس زیمبابوه برای تقویت روابط دو کشور، گفت: زیمبابوه علاقه‌مند به گسترش روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران به ویژه در حوزه‌های پتروشیمی، صنعتی و خدمات فنی و مهندسی است.

سفیر زیمبابوه در پایان ضمن تشریح تحولات اخیر در کشورش از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در مدت ماموریت خود تقدیر کرد و گفت: دیدار و مذاکرات مقامات پارلمانی و ارتباطات فیمابین تهران- هراره با اهتمام ویژهای از سوی دو کشور جریان خواهد داشت.

305

کد خبر: 934792

وب گردی

وب گردی