معاون وزیر فرهنگ اسلواکی با بیان اینکه اصفهانی‌ها ظرفیت‌های فرهنگی خود را در اسلواکی به نمایش گذارند گفت: برنامه های ما به منظور گسترش روابط اختصاص روزی به نام اصفهان در اسلواکی است.

به گزارش ایسکانیوز، کونراد ریگو امروز در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی استان در خانه تاریخی دهدشتی اصفهان گفت: ما آمادگی کامل داریم تا به منظور افزایش همکاری های فرهنگی زمینه برپایی نمایشگاهی از دستاوردها و توانمندی های هنرمندان اصفهانی را در اسلواکی فراهم کنیم.
کونراد ریگو افزود: یکی ازدیگر برنامه های ما به منظور گسترش روابط اختصاص روزی به نام اصفهان در اسلواکی است.
وی با اشاره به اینکه در اسلواکی بیش از 15هزار اثر تاریخی وجود دارد، گفت: وزارت فرهنگ این کشور در تلاش است تا تمامی این آثار را توسعه ونگه داری کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه اصفهان در بخش های مختلف فرهنگی جایگاه ممتازی در کشور و دنیا دارد،گفت: امیدواریم در نشست های آینده زمینه ارتباط با فعالان گردشگری اسلواکی را به منظور رونق فرهنگی استان فراهم کنیم.
فریدون اللهیاری با بیان اینکه در سال های اخیر گردشگری در استان بیش از پنج برابر رشد داشته است افزود: ظرفیت اقامت ما در پنج سال گذشته دو نیم برابر شده و در زمینه آموزش فعالان صنعت گردشگری برای شهروندان برنامه های متنوعی در نظر گرفته ایم.

هم اکنون 20هزار اثر تاریخی در این استان وجود دارد که از این تعداد هفت اثر در فهرست جهانی به ثبت رسیده اند.

900

کد خبر: 934817

وب گردی

وب گردی