باغستانی : دانش  صمیمی در حد صفر است/ فدراسیون جانبازان و معلولین زیر سایه خسروی‌وفاست

رئیس سابق انجمن ورزش افراد باهوش میانه گفت: انتخاب حمید علی صمیمی در انتخابات فدراسیون جانبازان و معلولین به صورت مهندسی شده صورت گرفت، به طوری که عملا سایه محمود خسروی وفا (رئیس کمیته ملی پارالمپیک) همچنان بالای سر فدراسیون است.

عباس باغستانی، نایب رئیس اسبق فدراسیون جانبازان و معلولین در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در خصوص عملکرد حمید علی صمیمی پس از حدود 3 ماه در قامت رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین اظهار داشت: انتخاب حمید علی صمیمی در انتخابات فدراسیون جانبازان و معلولین به صورت مهندسی شده صورت گرفت، به طوری که عملا سایه محمود خسروی وفا (رئیس کمیته ملی پارالمپیک) همچنان بالای سر فدراسیون است و این اتفاق به خاطر ناتوانی رئیس جدید فدراسیون افتاده است.

وی افزود: به ضرس قاطع صمیمی توانایی پاسخ دادن به سوالات تخصصی حوزه ورزش جانبازان و معلولین را ندارد و دانشی در حد صفر دارد. او فقط به صرف رئیس هیأت بودن نمی تواند ریاست یک فدراسیون پردامنه و تخصصی را بر عهده بگیرد.

رئیس سابق انجمن ورزش افراد باهوش میانه با اشاره به تعداد ورزشکاران معلول کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 30 هزار معلول فقط در سطح حرفه ای مشغول به ورزش هستند، در حالی که تعداد معلولان کشور 4 میلیون نفر بوده و عملا زیر یک درصد از معلولان، فعالیت ورزشی دارند. این موضوع نقطه ضعف فدراسیون بوده که نتوانسته ورزش غیر حرفه ای در سطح ناتوانان جسمی، حرکتی و ذهنی را گسترش دهد.

باغستانی با بیان اینکه نهادهای دیگر به غیر از فدراسیون، مسئولیت ورزش های همگانی را بر عهده دارند، همچنین گفت: ورزش معلولین و جانبازان احتیاج به شرایط و تجهیزات و مربیان ویژه دارد، بنابراین بدون همکاری فدراسیون جانبازان و معلولین امکان گسترش ورزش عمومی در بین معلولین وجود ندارد.

به گزارش ایسکانیوز، لازم به ذکر است عباس باغستانی در انتخابات ریاست فدراسیون جانبازان و معلولین در بهمن ماه سال گذشته نتوانست در مصاف با حمید علی صمیمی و ایرج رحمانی به سکانداری فدراسیون برسد.

کد خبر: 934871

وب گردی

وب گردی