بیش از 60 درصد داوطلبان ارشد کارت گرفتند/ مهلت دریافت کارتِ آزمون های روز جمعه تمدید خواهد شد

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از میان ۷۳۵ هزار و ۷۴۳ داوطلب تاکنون ۴۸۵ هزار و ۸۴۵ نفر کارت خود را گرفته اند که در واقع معادل ۶۲ درصد داوطلبان است.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ گفت: کارت شرکت در آزمون ورودی کارشناسی ارشد ۱۳۲ کدرشته امتحانی گروه های آموزشی شش گانه از دوشنبه سوم اردیبهشت ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است. داوطلبان می توانند تا پنجم اردیبهشت ۹۷ با مراجعه به سایت سازمان سنجش از کارت خود پرینت تهیه کنند.

او با بیان اینکه تعداد شرکت‌کنندگان آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ تعداد ۱۴۲ هزار و ۱۰۷ نفر کمتر است، افزود: از میان ۷۳۵ هزار و ۷۴۳ داوطلب تاکنون ۴۸۵ هزار و ۸۴۵ نفر کارت خود را گرفته اند که در واقع معادل ۶۲ درصد داوطلبان است.

مشاور عالی سازمان سنجش خاطر نشان کرد: تعداد داوطلبانی که علاوه بر کدرشته‌های امتحانی اصلی، علاقه‌مندی خود را در رشته‌های دوم نیز اعلام کرده‌اند شامل ۱۸ هزار و ۶۴۱ نفر در گروه علوم انسانی، ۴ هزار و ۲۳۶ نفر در گروه علوم پایه، ۱۷ هزار و ۴۲۱ نفر در گروه فنی و مهندسی، ۱ هزار و ۳۳۹ نفر در گروه کشاورزی، ۱۲ هزار و ۵۳۰ نفر در گروه هنر و ۱ هزار و ۷۲۴ نفر در گروه دامپزشکی است.

او ادامه داد: با توجه به آمار داوطلبان واقعی ۷۳۵ هزار و ۷۴۳ نفر و تعداد علاقه‌مندان به کدرشته امتحانی دوم ۵۵ هزار و ۸۹۱ داوطلب، برای برگزاری آزمون ورودی کارشناسی ارشد سال ۹۷ تعداد ۷۹۱ هزار و ۶۳۴ کارت آزمون صادر و آزمون برای این تعداد برگزار می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ در دهه اول شهریورماه ۹۷ اعلام می‌شود.

او در ادامه افزود: داوطلبانی که به هر دلیلی نتوانستند تا ساعت 24 امشب کارت شرکت در آزمون خود را دریافت کنند نگران نباشند چرا که سازمان سنجش همواره با داوطلبان مساعدت خواهد کرد و مهلت دریافت کارت آزمون ارشد تمدید خواهد شد.

202

کد خبر: 934906

وب گردی

وب گردی