جدال 7  نفر برای رسیدن به  بهشت

در پنجاه و هشتمین جلسه شورا شهر تهران ؛ از میان 20 گزینه پیشنهادی برای شهرداری تهران هفت کاندید با رای اعضای شورا انتخاب شدند.

حسین طالبی - ایسکانیوز :در پنجاه و هشتمین جلسه شورای شهر تهران 7 نفر به عنوان گزینه‌های اصلی شهرداری تهران معرفی شدند که تا 17 اردیبهشت ماه مهلت دارند برنامه های خود را برای اداره پایتخت کشور ارائه دهند و در نتیجه 23 اردیبهشت، شهردار تهران با رای اعضای شورای شهر معرفی می‌شود.

سوابق 7 نامزذ شهرداری به شرح زیر است :

سمیع‌الله حسینی مکارم (سرپرست شهرداری تهران ) با 17 رای

حسینی مکارم سابقه تدریس در دانشگاه‌های علوم اقتصادی و دارایی و دانشگاه پیام نور را در کارنامه خود دارد. وی مدرک کارشناسی خود را در اقتصاد نظری از دانشگاه شهید بهشتی گرفته و همچنین کارشناسی ارشد این رشته را در دانشگاه تهران گذرانده است.از سوابق اجرایی وی می‌توان به معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، ریاست شورای پژوهش و تحقیقات پست بانک ایران اشاره کرد.

محمدعلی افشانی (رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور) با 14 رای

افشانی، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و استاندار فارس در دولت یازدهم است. وی معاون سابق وزیر آموزش و پرورش و رئیس سابق سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بوده است. در سابقه افشانی معاونت استانداری استان‌های کهگیلویه و بویراحمد،خوزستان و سمنان نیز به چشم می‌خورد.

وی هم‌اکنون رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور است.


محمد ابراهیم انصاری لاری ( مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش ) با 12 رای

محمد ابراهیم انصاری لاری استاندار سابق بوشهر، فارس و ریاست سازمان ثبت احوال کشور را در دولت اصلاحات در کارنامه دارد. وی قبل از انتصاب به سمت‌های سیاسی، کارمند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و مدتی نیز به عنوان معاون وزیر کشور مشغول به فعالیت بوده است.

محمود حجتی (وزیر جهاد کشاورزی )

محمود حجتی وزیر جهاد و کشاورزی دولت های دهم و یازدهم است وی در سال 1364 نیز به عنوان عضو شورای مرکزی جهاد سازندگی منصوب شد و در 1368 به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان و در سال 1376 تا سال 1379 تصدی وزارت راه و ترابری را عهده دار بود.


سید محمود حسینی ( شرکت ملی گاز ایران ) با 11 رای

سید محمود حسینی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد فیزیک از دانشگاه اصفهان است. استاندار اصفهان بود. او در سال 1373 به شرکت ملی گاز ایران پیوست و هم‌اکنون نیز در این شرکت مشغول به کار است.


حجت‌الله میرزایی (معاون برنامه‌ریزی توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران)

حجت‌الله میرزایی عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی است . وی پیش از این معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل موسسه سیاست پژوهی صبا وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری بوده است.

میرزایی دارای سابقه تحصیل در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری در حوزه اقتصاد نظری، توسعه و برنامه ریزی و اقتصاد است.

پیروز حناچی (معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ) با 10 رای

پیروز حناچی، دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه تهران و دکترای تخصصی معماری - مرمت شهری و باز زنده سازی شهرهای تاریخی از دانشگاه تهران است.
از سوابق اجرایی وی می‌توان به‌قائم مقام ریاست دانشکده هنرهای زیبا، رئیس مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی، عضو شورای عالی میراث فرهنگی کشور ،معاون نظام مهندسی و اجرای ساختمان وزارت مسکن و شهرسازی اشاره کرد.


706

کد خبر: 934909

وب گردی

وب گردی