خروج از برجام، شکستی بزرگ برای اروپا از لحاظ سیاسی خواهد بود

مدیرکل شورای راهبردی روابط خارجی گفت: شکست برجام برای اروپایی ها که بعد از جنگ جهانی دوم وارد یک قرار داد بین المللی شده اند از لحاظ سیاسی شکست بزرگی خواهد بود.

عبدالرضا فرجی راد مدیر کل شورای راهبردی روابط خارجی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، درباره احتمال خروج آمریکا از توافق هسته ای و واکنش دستگاه دیپلماسی نسبت به این موضوع گفت: به نظر بنده احتمال خروج آمریکا از این توافق کم است اما اگر از آن خارج شود ابتدا به عکس العمل های اروپا توجه می کند و ارزیابی می کند که چقدر ماندن اروپا برایش فایده دارد.

وی افزود: اگر اروپا در برجام بماند بنده تصور نمی کنم که جمهوری اسلامی ایران از این توافق خارج شود اما اگر اروپا بخواهد از این توافق خارج شود و این توافق هیچ اثری برای ایران نداشته باشد، به تدریج جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند که از آن خارج شود.

مدیر شورای راهبردی روابط خارجی در پاسخ به سوالی مبنی این که آیا ایران بدون آمریکا و به همراه اروپا برجام را ادامه می دهد یا خیر اظهار داشت: بله این شدنی است؛ جمهوری اسلامی ایران تجربه قانون "داماتو" در زمان ریاست جمهوری آقای کلینتون را داشته است که کشور فرانسه در جریان مذاکرات، آمریکا را تحریم کرد و شاهد بودیم که شرکت توتال نیز به ایران آمد و سرمایه گذاری کرد.

فرجی راد با بیان این که حیثیت اروپایی ها در گرو ماندن در توافق هسته ای است تصریح کرد: شکست برجام برای اروپایی ها که بعد از جنگ جهانی دوم وارد یک قرار داد بین المللی شده اند از لحاظ سیاسی شکست بزرگی خواهد بود.

302

کد خبر: 934917

وب گردی

وب گردی