شنبه آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری ۹۷

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تا ساعت 8 صبح امروز چهار شنبه پنجم اردیبهشت ماه ۹۷ از میان افراد مجاز به انتخاب رشته، تعداد ۳۶ هزار و ۲۹۷داوطلب نسبت به انتخاب کدرشته های خود در آزمون دکتری ۹۷ اقدام کرده اند.

دکتر حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ گفت: کارنامه داوطلبان شرکت کننده در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی ساعت ۱۷ روز دوشنبه ۲۷ فروردین ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت و بر این اساس از تعداد ۱۸۷ هزار و ۸۲۱ داوطلب حاضر در جلسه آزمون ۱۷۳ هزار و ۷۶۳ داوطلب و به عبارت دیگر ۹۲.۵۲ درصد حاضرین در جلسه آزمون مجاز شدند.

وکلی اظهار کرد: تعداد ۲۳۴ هزار و ۷۰۶ داوطلب در آزمون دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۹۷ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ثبت نام کردند که از این تعداد، ۱۸۷ هزار و ۸۲۱ داوطلب در جلسه آزمون حاضر بودند و از این تعداد داوطلب مجاز به انتخاب رشته، تعداد ۷۵ هزار و ۷۵۹ نفر زن و مابقی مرد هستند.

او ادامه داد: دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون دکتری ۹۷ از عصر روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه ۹۷ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org در اختیار داوطلبان مجاز به انتخاب رشته قرار گرفته است.

او گفت: تا ساعت 8 صبح امروز چهار شنبه پنجم اردیبهشت ماه ۹۷ از میان افراد مجاز به انتخاب رشته، تعداد ۳۶ هزار و ۲۹۷داوطلب نسبت به انتخاب کدرشته های خود در آزمون دکتری ۹۷ اقدام کرده اند.

توکلی افزود: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند و علاقه مند به انتخاب کدرشته واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به سایت دانشگاه مذکور مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در سایت آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، اقدام کنند هم چنین اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و...) همراه با برنامه زمانی مراجعه به دانشگاه های مجری در اواخر اردیبهشت ماه ۹۷ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

کد خبر: 934924

وب گردی

وب گردی