آغاز مراسم افتتاح رسمی تبریز 2018

مراسم افتتاح رسمی رویداد گردشگری «تبریز 2018» با حضور رئیس‌جمهور آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسکانیوز، صبح امروز (چهارشنبه) مراسم افتتاح رویداد تبریز 2018 با حضور دکتر «حسن روحانی»، وزراء، معاونان رئیس‌جمهور و وزرای گردشگری کشورهای اسلامی، سفرای کشورهای خارجی و سایر مهمانان داخلی و خارجی در مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز آغاز به کار کرد.

«ایرج شهین باهر»، شهردار تبریز در این مراسم گفت: دیوارهای بلند ارک نماد پاسداری و غیرتمندی، مسجد کبود نماد هنر و معنویت و مقبره الشعرای تبریز نیز محل دفن شعرای بزرگی نظیر قطران، خاقانی، استاد شهریار و 400 عارف نامی از اقصی نقاط دنیاست. کوچه‌های تبریز دلاوری‌های ستارخان، باقرخان و شیخ محمد خیابانی را به یاد دارد.

وی با تأکید بر این‌که باید به تاریخ مشروطیت عمیق‌تر نگاه کنیم، خاطرنشان کرد: ایران قانون خواهی و مبارزه با استبداد را وام‌دار تبریز و تبریزی است. مردم تبریز از مشروطیت تا پیروزی انقلاب اسلامی در امتحان‌های سخت حماسه شده سینه سپر کردند.

شهردار تبریز یادآور شد: تبریز شهر حماسه و خون بوده و هرگز بیرق انقلاب اسلامی را زمین نگذاشته‌ایم و این شهر شاخص پایتخت علمی و فرهنگی کشور و منطقه را داشته و یکی از توسعه‌یافته‌ترین شهرهای منطقه است.

تبریز در سال 2018 به‌عنوان پایتخت کشورهای اسلامی انتخاب شده است.

900

کد خبر: 934927

وب گردی

وب گردی