کتاب  «دانه و مردم» روانه بازار نشر شد

سه کتاب « دانه و مردم» ،«سفر نامه محمد خانجیج بوسنوی به مصر» نوشته علی اکبر ضیایی و «رساله مراتب یقین » به قلم علی اکبر ضیایی و زهرا کدخدا مزرجی روانه بازار کتاب شد .

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی انتشارات امین ، کتاب «دانه و مردم» در دو بخش نوشته شده است که بخش اول آن مربوط به مطالعات راهبردی اسرائیل در حوزه افراط گرائی دینی در خاور میانه و نیز بهره گیری از تجارب عقلانی شیعی و اعتزالی در ترمیم شکاف های اعتقادی در کلام یهود است .

بخش دوم این کتاب نیز به مطالعات راهبردی انگلستان برای زدودن آموزش های جهادی از تعالیم دینی در مدارس و دانشگاه های اسلامی و ترویج اسلام متطابق با ارزش های غربی و هدایت مرجعیت دینی به سمت منافع غربی در جهان معاصر است.


در کتاب «سفر نامه محمد خانجیج بوسنوی به مصر» روابط فرهنگی بوسنی و هرزگوین با دنیای فکری مصر به تصویر کشیده شده است و در کنار پرداختن به نقاط مثبت و منفی فرهنگ مصر از نقش سلحضوران صقالبه در تاریخ اسلام سخن گفته شده است .

علی اکبر ضیایی پژوهشگر سابق انستیتو بین المللی اندیشه و تمدن اسلامی وابسته با دانشگاه بین المللی مالزی است که در زمان حضور در مالزی مطالعات میدانی متعددی درباره جریان های اسلامی انجام داده است . کتاب های قومیت های مسلمان در جنوب شرق آسیا و افراط گرایی دینی در جنوب شرق آسیا از دیگر کتاب های او است.

زهرا کدخدا مزرجی کارشناس فقه و حقوق اسلامی از جامعه المصطفی العالمیه می باشد که مطالعات زیادی درباره علوم قرآنی و فعالیت های مستشرقان اروپایی در زمینه قرآن کریم انجام داده است از وی پیش از این کتاب تخیلات نعیم فراشری تصحیح و منتظر شده است .

503

کد خبر: 934953

وب گردی

وب گردی