ترور دانشمندان فلسطینی ناشی ازعجز و ناتوانی صهیونیست ها است/ روح قهرمان طلبی، پیش برنده ی جنبش های اجتماعی

معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه مالک اشترگفت: صهیونیستها با ترور دانشمندان فلسطینی سعی دارند قهرمانان علمی فلسطین را از میان ببرند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ فادی البطش مهندس ۳۵ ساله فلسطینی، صبح شنبه 1 اردیبهشت ماه 97 در حالی‌که بعد از نماز صبح از مسجدی در کوالالامپور خارج می‌شد، توسط افراد ناشناسی که سوار بر موتور بودند، ترور شد.

ترور این دانشمندان فلسطینی از جانب جامعه دانشجویان وبسیاری از سران شناخته شده داخلی و خارجی از جمله دکتر ولایتی دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی و رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی محکوم و با واکنش صریح، مواجه شده است.

در همین خصوص علیرضا سلیم پور معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه مالک اشتر در گفتگو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز درباره ترور دانشمندان فلسطینی و محکومیت این جنایات ضد بشری از جانب دانشگاهیان گفت: ترور دانشمندان فلسطینی برای جلوگیری از پیشرفت علمی و ایجاد خلا بیشتر برای کشوری که در حال مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی است، صورت می گیرد.

وی افزود: دانشمندانی که از زمان تأسیس رژیم غاصب صهیونیستی ترور و تحت فشار قرار گرفته اند و یا مدت طولانی به حبس محکوم شده اند همگی خلأهای فراوان، برای محیط های علمی و آکادمیکِ سرزمین فلسطین بوجود آورده است.

معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه مالک اشتر در ادامه تصریح کرد: این افراد فارغ از بُعد علمی می توانند یک قهرمان ملی و مذهبی و در حقیقت به عنوان قشر فرهیخته موتور پیش برنده ی جنبش های اجتماعی باشند به همین خاطر حذف چنین افرادی توسط رژیم غاصب صهیونیستی برای اینکه جامعه فلسطین عاری از قهرمان شود؛ وجهه ی مهم تری دارد و خلا علمی که فقدان این دانشمندان برجای گذاشته کاملا محسوس است.

علیرضا سلیم پور خاطر نشان کرد: شاید بتوان گفت موج تازه ای از انتفاضه به راه افتاده است و یکی از ابزاری که پیشبرد چنین جنبش اجتماعی را محقق می کند، روح قهرمان طلبی پس از یک دوره رخوت در میان مبارزان فلسطینی است و روح قهرمان طلبی، پیش برنده ی جنبش های اجتماعی است که می تواند در حمایت از چهره های مبارز یا علمی صورت گیرد.

وی در پایان یاد آور شد: اسرائیلی ها برای سرکوب هر نوع روحیه قهرمانی و اثرات آن برای نسل جوان فلسطین، هر اقدامی بتوانند انجام می دهند که قهرمان های مذهبی را با انداختن در دام کارهای ابتدایی و قهرمان های علمی را باخروج از کشور و مهاجرت به کشورهای غربی تا پای ترور فیزیکی بکشانند و سعی می کنند این قهرمانان را در اذهان قشر جوان از بین ببرند تا این جنبش های اجتماعی هیچ سنبل قهرمان پروری در آن وجود نداشته و کاملا قابل کنترل باشد.

گفتنی است، جنبش مقاومت حماس که کنترل نوار غزه را در دست دارد، از کشته‌ شدن یکی از اعضایش در مالزی خبر داده بود. «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش گفته بود که سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) پشت ترور دانشمندان فلسطینی قرار دارد و کشته ‌شدن «فادی البطش» نیز در همین چارچوب است.

خبرنگار: ندافراهانی

کد خبر: 934975

وب گردی

وب گردی