باید نگاه همکاری با جبهه مقاومت داشته باشیم / عزتمداری در کنار توسعه روابط بین المللی ضروری است

سالار آملی «عزتمداری»، «نگاه فرامرزی به دوستان منطقه‌ای و جهانی»، «تبادل اندیشه» و «توسعه فرهنگ اصیل کشور» را از سیاست های اصلی وزارت علوم در امور بین الملل دانست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، دکتر سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در مراسم گرامیداشت مقام استاد که صبح امروز در دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد، به تشریح سیاست‌های اصلی حوزه بین الملل وزارت علوم پرداخت و بر اهمیت حضور عزتمندانه در عرصه بین‌الملل تاکید کرد.

سالار آملی گفت: عزتمداری موضوعی است که مقام معظم رهبری در روابط بین‌الملل بر آن تاکید دارند. ما عزت داریم و باید این عزت را در ارتباطات خود در حوزه بین‌الملل نشان دهیم.

وی افزود: عزت داشتن در ارتباطات بین المللی را اساتید و معلمان هستند که به عنوان نخبگان به ما می‌بخشند. ما احتیاج به کسانی داریم که در سطح بین الملل فعال باشند اما ریشه ها و رگه های آن ها در فرهنگ اسلامی کشور باشد که این امر یک جهاد محسوب می شود.

وی نگاه فرامرزی به دوستان منطقه‌ای و جهانی را یکی دیگر از سیاست‌های وزارت علوم عنوان کرد و اظهار داشت: هدف ما جذب دانشجویان مسلمان جهان است و نباید برای ما مذهب اهمیت داشته باشد و باید نگاه همکاری با جبهه مقاومت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حدود دو هزار و پانصد دانشجوی عراقی در مقطع دکتری در حال تحصیل در ایران هستند، افزود: از کشور افغانستان حدود بیست هزار دانشجو در مفاطع مختلف تحصیلی پذیرش کرده‌ایم که نشانگر توجه به سیاست ما در حوزه فرامرزی است.

سالار آملی تبادل اندیشه و فکر و کسب دانش فنی را یکی دیگر از سیاست‌های این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: باید از ارتباطات خودمان چیزی به دست بیاوریم. ضمن اینکه فرصتی برای فراگیری دانش در اختیار جوانان و نخبگان خود در خارج از کشور قرار دهیم برنامه‌ریزی کنیم تا در فاصله کم پس از تحصیل علم به داخل برگردند و موجبات پیشرفت را فراهم کنند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل، توسعه فرهنگ اصیل کشور را یکی دیگر از وظایف دانشگاه‌ها در فرآیند بین‌المللی شدن دانست و افزود: در قالب کرسی‌های زبان فارسی کارهای مهمی صورت گرفته و وزارت علوم به ترویج و تحکیم فرهنگ، زبان و ادب فارسی نگاه ویژه‌ای داشته و دارد.

203

کد خبر: 934996

وب گردی

وب گردی