اجازه تحصیل دانش‌آموزان در مدارس آپارتمانی و فاقد استحکام را نمی‌دهیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: به هیچ عنوان اجازه تحصیل دانش‌آموان در مدارس آپارتمانی و فاقد استحکام را نخواهیم داد چرا که عدم استحکام بنا به هیچ وجه قابل قبول نیست.

به گزارش ایسکانیوز، سعید شاهرخی چهارشنبه 5 اردیبهشت در شورای آموزش و پرورش استان همدان، از رشد 62 درصدی اسکان فرهنگیان در ایام نوروز خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه در استان همدان برای پیشبرد امور وفاق و همکاری خوبی وجود دارد و نمایندگان استان نیز پیگیر امور هستند.

وی با تأکید بر اینکه امروزه هیچ کاری واجب‌تر از خدمت کردن به مردم نیست، افزود: فلسفه وجودی ما حاشیه‌سازی نیست بلکه خدمتگذاری باید به مردم را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

شاهرخی با بیان اینکه از دانشگاه علوم پزشکی در تأمین پزشک و نیروی لازم برای درمانگاه فرهنگیان درخواست خواهیم کرد، ادامه داد: بر اساس قانون اساسی آموزش رایگان و ایجاد فرصت برابر برای بهره‌مندی از امکانات یک اصل است.

وی با بیان اینکه مؤسسان مدارس غیردولتی نگاه مادی به امور ندارند بلکه با عشق وارد کار شده‌اند، اضافه کرد: نهایت حمایت را از این افراد باید به عمل آورد چرا که این افراد هستند که ایجاد اشتغال می‌کنند.

شاهرخی با بیان اینکه اقبال مردم و ارائه خدمات فوق‌برنامه توسط مدارس غیردولتی از جمله دلایل توجه ویژه به این مدارس است، خاطرنشان کرد: با توجه به وجود سرمایه‌گذار در این حوزه، باید حمایت‌های لازم را از مدارس غیردولتی به عمل آورد.

وی با تأکید بر اینکه مُرّ قانون برای همه باید به صورت یکسان اجرا شود، گفت: دانش‌آموزان این مدارس باید خدمات استاندارد و با کیفیت دریافت کنند چرا که بر اساس استاندارد هزینه شهریه پرداخت می‌کنند بنابراین نباید با لطایف‌الحیل زمینه ایجاد خدمات ضعیف برای آنها فراهم شد.

شاهرخی تأکید کرد: به هیچ عنوان اجازه تحصیل دانش‌آموان در مدارس آپارتمانی و فاقد استحکام را نخواهیم داد چرا که عدم استحکام بنا به هیچ وجه قابل قبول نیست و استحکام بنا را مهندسان ذیصلاح باید تأیید کنند.

وی با تأکید بر ارتقاء کمی و کیفی مدارس دولتی گفت: اگر مردم از کیفیت مدارس دولتی رضایت داشته باشند به طور قطع به سمت مدارس غیردولتی نخواهند رفت.

وی با بیان اینکه ظرفیت مدارس نیز از جمله مواردی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد، یادآور شد: مدارسی که از کیفیت آموزشی و تحصیلی خوبی برخوردار نباشند خود به خود محکوم به شکست خواهند بود.

معاون استاندار همدان در پایان درباره تکمیل احداث استخرها نیز گفت: در سالجاری استخر آموزش و پرورش در شهرستان‌های ملایر، تویسرکان و نهاوند تکمیل خواهند شد.

901/900

کد خبر: 935023

وب گردی

وب گردی