موسیقی معاصر در واقع بازتاب تغییرات زمانه است

دیوید دانل نوازنده اهل جمهوری چک روز پنجشنبه 6 اردیبهشت‌ماه در سومین فستیوال بین‌المللی موسیقی معاصر تهران روی صحنه می رود.

به گزارش ایسکانیوز، دیوید دانل نوازنده اهل جمهوری چک که قرار است روز پنجشنبه 6 اردیبهشت‌ماه در سومین فستیوال بین‌المللی موسیقی معاصر تهران روی صحنه برود، با ابراز خرسندی از اینکه توانسته برای حضور در این فستیوال به ایران سفر کند، به خبرنگار ستاد خبری سومین فستیوال بین‌المللی موسیقی معاصر تهران، گفت: به گمان من اینگونه تعامل‌های فرهنگی میان کشورها بسیار می‌تواند سودمند باشد. فرصت‌های پیش آمده که من در کشورهایی همچون؛ ژاپن، ترکیه و کانادا در چنین رویدادهایی حضور داشته‌ام و فکر می‌کنم فارغ از جنبه‌های موسیقایی روابط انسانی که بین شرکت‌کنندگان در ایندسته اتفاقات شکل می‌گیرد از اهمیت زیادی برخوردار است.

این نوازنده اهل چک افزود: واقعیت این است که تقریبا در همه جای جهان کسانی‌که در حوزه موسیقی معاصر فعالیت می‌کنند در اقلیت هستند و بسیار مفید است که این هنرمندان از اقصی نقاط جهان بتوانند در چنین رویدادهایی با یکدیگر ملاقات داشته باشند و تجربه‌هایشان را با هم سهیم شوند و به یکدیگر یادآوری کنند که فعالیت ارزشمندی را پیش می‌برند.

دانل در ادامه و در پاسخ به سوالی درباره روند برگزاری سومین فستیوال موسیقی معاصر تهران، اظهار کرد: می‌توانم طراوت و تازگی را در این فضا احساس کنم، علاوه بر این به جز حضور هنرمندان جوان می‌بینیم که آثاری از هنرمندان با سابقه‌تر هم در این فستیوال اجرا می‌شود که ممکن است مشابه آنها را در جشنواره‌های دیگر نتوان دید.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این فستیوال در حقیقت فضا را برای ارائه آثار تجربی و ایده‌های متفاوت موسیقایی برای طیف‌های مختلف هنرمندان فراهم کرده و این از نظر من ویژگی ارزشمندی است.

دیوید دانل که رسیتال ویلن او روز پنجشنبه 6 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، در خصوص انگیزه فعالیت خود در حوزه موسیقی معاصر، بیان کرد: در کشور من موسیقی معاصر طرفداران زیادی ندارد و در بسیاری از مواقع در واکنش به سوالاتی پیرامون دلیل علاقه‌مندیم در این حوزه می‌گویم که موسیقی کلاسیک و فولکلور چک را هم بسیار دوست دارم ولی مسئله این است که جهان مدام به سمت دگرگونی و تغییر پیش می‌رود و موسیقی معاصر در واقع بازتاب این تغییرات زمانه است و نمی‌توانیم برای فعالیت در موسیقی تصور کنیم که همیشه راه باز است تا تجربه‌ها و ایده‌های جدیدی را در این مسیر شکل دهیم. ما انسان‌ها همواره در حال تغییر و تعالی هستیم و ذات موسیقی هم همین است.

سومین فستیوال بین‌المللی موسیقی معاصر تهران که از 30 فروردین‌ماه آغاز شده، 7 اردیبهشت‌ماه به کار خود پایان می‌دهد.

503

کد خبر: 935060

وب گردی

وب گردی