زایش تراژدی برای سنتور در واقع بیان کننده یک تراژدی است

لادن شیخی در سومین فستیوال بین‌المللی موسیقی معاصر تهران «زایش تراژدی برای سنتور و فیکس مدیا» ساخته علی بلیغی را اجرا کرد.

به گزارش ایسکانیوز، لادن شیخی درباره اجرای خود در سومین فستیوال بین المللی موسیقی معاصر تهران، اظهار کرد: این قطعه اقتباسی آزاد از کتاب «زایش تراژدی از روح موسیقی» نوشته نیچه است. هافمن درباره این کتاب می‌گوید نیچه در این اثر مخالف نفی بودایی شوپنهاور از اراده است. او استدلال کرد که زندگی ارزش زندگی کردن با وجود سختی‌های بسیار زیادش را دارد.

این هنرمند ادامه داد: این اثر در واقع بیان کننده یک تراژدی است و بر همین اساس من باید در این اجرا حسی را که داشتم به مخاطب انتقال می‌دادم تا مخاطب بهتر بتواند این قطعه را درک کند.

او در توضیح به کارگیری ابزارهای نامتعارف در اجرای این اثر نیز توضیح داد: این ابزارها در واقع آلات موسیقی معاصر است و این تکنیک‌ها هم به واقع به صورت نت نوشته می‌شود و آهنگساز هم این نت‌ها را کاملا برای ما نوشته و ما هم اجرا کردیم.

شیخی که برای نخستین بار است که در فستیوال بین‌المللی موسیقی معاصر تهران حضور دارد، در خصوص این فستیوال نیز اظهار کرد: من پیشتر اجراهای دیگری هم داشتم اما این جشنواره برای من تجربه بسیار خوبی بود و آثاریی هم که در این فستیوال تاکنون به اجرا درآمده اجراهای جالبی بودند.

سومین فستیوال بین‌المللی موسیقی معاصر تهران که از 30 فروردین‌ماه آغاز شده، 7 اردیبهشت‌ماه به کار خود پایان می‌دهد.

503

کد خبر: 935066

وب گردی

وب گردی