آزادی خواه: اقتدار کشور باید توسط ناجا شکل بگیرد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص انجام نشدن قانون امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: همین ها باعث می شود گشت ارشاد و ناجا مورد انتقاد قرار بگیرد و این سزاوار اقتدار و امنیت کشورنیست.

امنیت یکی از نیازهای اساسی زندگی بشر و امنیت جویی انگیزه مهمی در زندگی اوست و امروزه همه ما میدانیم اقتدار ناجا در جامعه نشانه امنیت اجتماعی است و در درجه اول پلیس تامین کننده و ضامن اصلی برقراری و حفظ امنیت عمومی است و در این راستا نمی توان منکر این امر شد که ماموران نیروی انتظامی از تمام توان خود برای امنیت و آسایش مردم مایه می گذارند و در این راه حتی جان خود را فدا می کنند و به برکت ایثار و جانفشانی چنین سربازانی است که شاهد وجود امنیت و تداوم آن در پهنای سرزمینی خود هستیم.

در چند وقت اخیر ماجرای از پیش طراحی شده ای فیلمبرداری شد و فیلم آن در شبکه های اجتماعی دست به دست چرخید که این امر با هدف دستمایه کردن و زیر سؤال بردن قانون حجاب و عفاف و اقتدار نیروی انتظامی در کشور شد، در حالی که قانون حجاب مانند بسیاری دیگر از قوانین کشور لازم الاتباع است و نیروی انتظامی همواره منشأ خدمات بسیار زیادی در تأمین امنیت مردم بوده است.

بنا بر این می توان حدس زد که این جریان سازی ها از کدام سو و با چه هدفی است تا اقتدار و امنیت جامعه ای مانند ایران را هدف قرار داده و از طرفی با یک تامل کوتاه می توان فضای امنیت کشورهای هم مرز خود را مورد تحلیل قرار داد و به سادگی این قبیل تهدید ها و شبیخون های دشمن علیه امنیت کشور را شناخت.

حال تنها راه مقابله هوشیاری است، در این راستا گروه سیاسی ایسکانیوز؛ بر آن شده تا پشت پرده این شبیخون ها را افشا کند تا بر همگان مبرهن شود که چه سناریوهایی که در این خصوص نوشته نشده است.

احد آزادی خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در پاسخ به این پرسش که آیا در مجلس هم و غمی برای حمایت از آمران به معروف وجود دارد گفت: نه چنین چیزی وجود ندارد، ما قانونی هم در این خصوص داریم و دستگاه هایی هم هستند که تکالیف خودشان را در این خصوص انجام ندادند.

وی ادامه داد: همین ها باعث می شود گشت ارشاد و ناجا مورد انتقاد قرار بگیرد و این سزاوار اقتدار و امنیت کشورنیست.

آزادی خواه اظهار داشت: اگر قانون امر به معروف و نهی از منکر اجرایی شود و دستگاه ها مکلف به اجرای آن باشند بسیاری از اقدامات در نطفه خفه خواهد شد و ناجا مورد انتقاد قرار نخواهد گرفت و شاهد بروز این چنین اتفاقاتی نخواهیم بود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص این که آیا احتمال برنامه ریزی شده بودن فیلم برداری از مامور ناجا در حین برخورد با یک شهروند وجود دارد یا خیر گفت: بعید نیست اینگونه باشد از نظر ما این مهم است که اقتدار کشور باید توسط ناجا شکل بگیرد اگر این ارگان زیر سوال برود وقتی داعش حمله می کند کاری نمی تواند بکند.

وی در پایان گفت: هر کسی که ارق ملی داشته باشد این چنین موضوعاتی را زیر سوال نمی برد.

303

کد خبر: 935086

وب گردی

وب گردی