آماده باش امنیتی در سودان

در پی خبرهایی مبنی بر فراخوان تظاهرات و نافرمانی مدنی مردم سودان در شبکه های اجتماعی مجازی، نیروهای امنیتی این کشور به حالت آماده باش درآمدند.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، برخی از فعالان سودانی با انتشار بیانیه هایی در شبکه های اجتماعی مردم را به نافرمانی های مدنی و برگزاری تظاهرات دعوت کردند.

یک منبع امنیتی سودان با اشاره به آماده‌باش کامل نیروهای امنیتی گفت که هدف نخست نیروهای واکنش سریع وابسته به پلیس و نیروهای امنیتی حفاظت از مایملک عمومی و خصوص در تمامی شهرهای سودان است.

روزنامه القدس‌العربی همچنین از تشکیل اتاق عملیات مشترک نیروهای ارتش، پلیس، نیروهای امنیتی و دستگاه اطلاعات ملی برای هماهنگی، تقسیم وظایف حفاظت و تأمین امنیت سفارتخانه‌های خارجی، ساختمان‌های دولتی، جایگاه‌های سوخت، بانک‌ها، تأسیسات حیاتی و مناطق استراتژیک خبر داد.

سودان با مشکلات حاد اقتصادی مواجه است و نرخ تورم در این کشور ماه گذشته به حدود ۵۶ درصد رسید و قیمت کالاهای اساسی از جمله مواد غذایی نیز به شدت افزایش یافت و چند روز پیش نیز «ابراهیم غندور» وزیر خارجه سودان به دلیل آنکه مشکلات حاد اقتصادی این کشور را فاش و گفته بود حقوق ماهیانه دیپلمات‌های سودان به تعویق افتاده است، از سمتش عزل شد.

کد خبر: 935112

وب گردی

وب گردی