پرینتر سه‌بعدی با قابلیت چاپ فیزیکی و قابل لمس طراحی و ساخته شد

اعضای مرکز رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب موفق به طراحی و ساخت پرینتر سه‌بعدی با قابلیت چاپ فیزیکی و قابل لمس شدند.

به گزارش ایسکانیوز، اعضای مرکز رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب موفق به طراحی و ساخت پرینتر سه‌بعدی با قابلیت چاپ فیزیکی و قابل لمس شدند.

اشکان صفوی از اعضای تیم رباتیک واحد تهران جنوب (IRSE) درباره ساخت این دستگاه گفت: دستگاه چاپگر پس از دریافت اطلاعات جسم مورد نظر آن را به صورت فیزیکی و قابل لمس چاپ می‌کند.

وی بیان کرد: پرینتر سه بعدی ساخته شده از تکنولوژی چاپ FDM بهره می‌برد. این دستگاه قادر به چاپ اجسامی در ابعاد متوسط ۴۰*۴۰ *۴۰ سانتی متر و ابعاد بزرگتر ۴۰*۴۰*۸۰ سانتی متر است و می‌توان از موادی مانند PLA,ABC,Wood,flexible و... برای چاپ با این دستگاه استفاده کرد.

صفوی افزود: در حال تحقیقات بیشتر برای ارتقای دستگاه به تنوع بیشتر مواد قابل چاپ و افزایش دقت چاپ به زیر ۸۰ میکرون هستیم.

وی درباره مراحل ساخت این دستگاه گفت: از آذر سال ۹۶ نیاز یک دستگاه پرینتر سه بعدی در مرکز رباتیک مجتمع فنی و مهندسی احساس می‌شد؛ چرا که علاوه بر زمانی که صرف ارسال فایل و تایید نهایی توسط شرکت‌های خارج از دانشگاه و در نهایت پرینت می‌شد، هزینه انجام این خدمات نیز بالا بود.

صفوی اظهار کرد: با توجه به نزدیکی زمان سیزدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران و فشرده بودن فعالیت‌های تیم برنامه‌ای ویژه برای ساخت این دستگاه گرفته شد و در اواخر بهمن ماه نمونه اولیه در دوسایز متفاوت ساخته شد.

عضو تیم رباتیک واحد تهران جنوب با توجه به ویژگی و توان بالای این دستگاه اظهار کرد: در حال مطالعه برای ساخت اعضای بدن انسان به وسیله این دستگاه هستیم به این معنا که بتوان با استفاده از قالب‌های مخصوص دست و پا و در فرایندی بالاتر اعضای داخلی بدن را به وسیله این دستگاه ساخت.

صفوی به نمایندگی از تیم رباتیک واحد تهران جنوب (IRSE) از مسئولین واحد تهران جنوب و محمدرضا نصیری سروی به عنوان استاد راهنما و دکتر منزوی از استادان دانشکده فنی و مهندسی این واحد دانشگاهی که در این راه حامی و یاور تیم بودند، تشکر و قدردانی نمود و ابراز امیدواری کرد که بتوانیم در تمام زمینه‌ها به خود کفایی برسیم.

کد خبر: 935118

وب گردی

وب گردی