تلاش همه جانبه صهیونیست ها برای خروج آمریکا از برجام

رسانه های صهیونیستی از خرسندی تل آویو نسبت به پایبندی ترامپ بر خروج آمریکا از برجام و تلاش دیپلماتیک همه جانبه اسرائیل برای ملغی شدن این توافق خبر می دهند.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، دو شبکه تلویزیونی 12 و 13 رژیم صهیونیستی به نقل از منابع سیاسی بلندپایه در تل آویو و واشنگتن اعلام کردند: نشست مشترک ترامپ و مکرون در واشنگتن در خصوص منصرف کردن ترامپ نسبت به خروج از توافق هسته ای با ایران نتیجه ای نداشته است.

عراد نیر تحلیلگر امور خارجی به نقل از همین منابع گفت: با وجود استقبال گرم رئیس جمهور آمریکا از مکرون اما وی نتوانست ترامپ را از تصمیمش برای خروج از توافق هسته ای با ایران در 12 می آینده منصرف نماید. این منابع افزودند: مکرون در این نشست پیشنهاد داده آمریکا به جای خروج از توافق هسته ای، به بهانه توسعه برنامه موشکی ایران تحریم های بیشتری علیه این کشور وضع نماید که این پیشنهاد نیز از سوی ترامپ و نزدیکان و مشاوران وی که این نشست حضور داشته اند، پذیرفته نمی شود.

این دو شبکه صهیونیستی افزودند: تل آویو رسماً خوشحالی خود را از نتیجه نشست مشترک ترامپ و مکرون اعلام کرد. نتانیاهو در اینباره گفت تلاش می کند کشورهای اروپایی را برای تایید موضع ترامپ در خصوص خروج احتمالی آمریکا از توافق هسته ای متقاعد نماید.

در همین رابطه شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: اسرائیل در هفته های اخیر فشارهایی به ایتالیا وارد کرده تا این کشور از موضع خود مبنی بر عدم وضع تحریم های جدید و شدیدتر اتحادیه اروپا علیه ایران عقب نشینی نماید.

باراک رافید تحلیلگر امور سیاسی در شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از مسئولان بلند پایه این رژیم گفت: حدود دو هفته قبل "یوفال روتم" مدیر کل وزارت امور خارجه اسرائیل سفیر ایتالیا در تل آویو را احضار کرده و مراتب ناخرسندی اسرائیل از موضع اتخاذ شده از سوی این کشور در اتحادیه اروپا در خصوص تشدید تحریم ها علیه ایران را به سفیر ایتالیا ابراز داشت.

این شبکه تلویزیونی به نقل از مسئولان بلند پایه در تل آویو تاکید کرد: ایتالیا تنها کشور در اتحادیه اروپاست که با پیشنهاد انگلیس، فرانسه و آلمان برای وضع تحریم های جدید علیه ایران به دلیل برنامه های موشکی این کشور و دخالت های ایران در سوریه، لبنان و عراق مخالفت کرده است.

بر اساس گزارش این شبکه عبری زبان در دیدار مشترک مدیر کل وزارت خارجه اسرائیل و سفیر ایتالیا مقرر شده تا در آینده ای نزدیک هیاتی از وزارت خارجه اسرائیل به همراه نمایندگانی از موسسه امنیتی دولت اسرائیل به رُم پایتخت ایتالیا سفر کنند تا در این موضوع گفتگوهایی داشته باشند و اسرائیل اطلاعات خود در خصوص فعالیت های ایران در منطقه و برنامه های موشکی این کشور را به مقامات ایتالیایی ارائه نموده و مقامات رم را برای تغییر در موضع خود متقاعد نمایند.

در همین زمینه آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در مصاحبه با شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی از توافق هسته ای دفاع کرد و گفت: اگر چه این توافق ایراداتی دارد اما از نبودن آن بهتر است. آلمان به طور دقیق پایبندی به توافق هسته ای را زیر نظر دارد. وی گفت: آلمان نگرانی های زیاد اسرائیل در خصوص ایران را درک می کند.

روزنامه آلمانی «بیلد» اعلام کرد: مرکل قصد دارد در 27 آوریل جاری به واشنگتن سفر کرده و با ترامپ دیدار نماید، اما منابع سیاسی در تل آویو به رسانه های اسرائیلی گفته اند صدر اعظم آلمان هرگز توانایی تغییر موضع ترامپ در خصوص خروج آمریکا از توافق هسته ای را ندارد و مانند مکرون دست خالی به کشور خود باز خواهد گشت.

لازم به ذکر است شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی اخیراً اعلام کرد مرکل به نتانیاهو در خصوص خروج آمریکا از توافق هسته ای هشدار داده است و تاکید کرده در صورت ملغی شدن کامل این توافق منطقه خاورمیانه را درگیر جنگی تمام عیار خواهد کرد.

این شبکه عبری زبان خاطر نشان کرد این هشدار مرکل در جریان دیدار وی با نتانیاهو در اجلاس اخیر اقتصادی دافوس در 24 ژانویه گذشته بوده است.

شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارش اختصاصی خود که با تکیه بر منابع سیاسی اسرائیلی و اروپایی تهیه شده است، تاکید کرد: دیدار مرکل و نتانیاهو دو هفته پس از آن برگزار شد که ترامپ اعلام کرد اگر کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان در توافق هسته ای با ایران تغییراتی ایجاد نکنند آمریکا از آن خارج شده و تحریم های جدید علیه ایران وضع خواهد کرد.

کد خبر: 935125

وب گردی

وب گردی