لاریجانی: به موقع پاسخ آمریکا را خواهیم داد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیاان اینکه ملت مقاوم ایران از مانورهای دیپلماتیک مفتضحانه ترامپ عقب‌افتاده نمی‌ترسند، گفت:به موقع پاسخ آمریکا را می‌دهیم.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز چهارشنبه (5 اردیبهشت ماه 97) در مراسم اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرانی که در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، طی سخنانی، اظهار داشت: حکومت ها ابزارند و توسعه در کشورها با اراده مردم صورت می‌گیرد لذا باور آنها برای راهی که طی می‌شود نقش اصلی در توسعه کشور دارد.

وی افزود: اگر ما این را قبول داشته باشیم فرهنگ یک زیربنا یکتا است، باید ببینیم در این مقوله چه چیزی نقش جوهری دارد؟

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: معمولا در کشورها تعداد کارهای فرهنگی و هنری را نماد توسعه فرهنگی یاد می‌کنند و اگر کشوری روزنامه خوانش زیاد باشد می‌گویند بسترهای توسعه روبه رشد است اما همه اینها نشانه است، جوهره اصلی این است که چه فکری برای پایداری آن فرهنگ اصالت دارد.

لاریجانی بر همین اساس اضافه کرد: من فکر می‌کنم آموزش‌های قرانی در این محافل نورانی نقش برتر دارد چرا که هم در قران و هم در روایات جایگاه حاملان قران جایگاه رفیعی است.

وی راه توسعه واقعی و کمال برای کشورها را سنت اسلامی در این راه دانست و گفت: بزرگترین نعمتی که خداوند در قرآن معرفی می‌کند تعلیم قرآن است.

رئیس قوه مقننه در ادامه با اشاره به اینکه کسی که حامل قرآن است نوعی تجلی خدا را در خود می‌بینید، عنوان کرد: ما انسان‌هایی با درجات و استعداهای مختلف داریم اما کسانی که اهل قرآن هستند بالاترین درجه انسانیت در آنها است. کسی که حامل قرآن است چنین مرتب‌ ای دارد و این نشان می‌دهد که اگر انسانی بخواهد به حقیقت عالم دست پیدا کند باید به قرآن تمسک جویند.

وی همچنین یادآورشد: هیچ چیز دیگری مسابق آن ندارد که خداوند قبول کند در اثر قرائت یک آیه از قرآن یک درجه از بهشت به حامل قرآن بدهد؛ تعداد درجات بهشت به اندازه تعداد آیات الهی است.

لاریجانی ادامه داد: اگر ما بخواهیم کشور به معنای واقعی توسعه پیدا کند باید به این کتاب آسمانی(قرآن) رجوع کنیم.

رئیس مجلس با بیان اینکه ما می‌خواهیم کشور و امت اسلامی پیشرفت کرده و از این فتنه ها دور باشد، گفت: راه آن این است که اهل قرآن باشیم؛ راه ما روشن است.

وی افزود: اگر ما بخواهیم جامعه‌ای منزه داشته باشیم باید خود و جامعه به قرآن تمسک جوییم و برگزاری چنین محافلی به این موارد کمک می‌کند. باورمان شود که کمال و رشد جامعه همین یک راه را دارد. لذا همه ما و خانواده‌ها باید تلاش کنیم.

«چقدر خوب است که در همه بخش‌های نظامی ما هر چه بیشتر این تعلیم و قرائت قران و ارتقا معنوی صورت گیرد؛ خوب است که یک دوره ارتقای معنوی در مسیر سربازی خود طی کند و یا در رسانه‌ها این شکل از فرهنگ‌سازی‌ها صورت گیرد.»

رئیس قوه مقننه در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم قرآنی که جامعه را به این مفاهیم مسلح می‌کند به غیر از اینکه در آن جامعه برکت هم ایجاد می‌کند استقامت و پایداری آن جامعه است.

وی ادامه داد: یک جامعه قرآنی نورانیتی پیدا می‌کند که چیزی کمتر از خداوند تکیه نمی‌کند و توکلش بر خداست و از چیزی نمی‌هراسد همانگونه که در زندگی حضرت امام خمینی (ره) هم این مسئله را شاهد بودیم.

لاریجانی افزود: امروز سالروز مسئله‌ای است که آمریکایی‌ها به ایران در طبس حمله کردند و چه فضاحتی برای آقای کارتر و آمریکایی‌ها به وجود آمد.

وی افزود: در آن هنگام زمانی که امام موضع گرفتند گفتند خدا به شن‌ها امر کردند که آمریکا را به این روز بیاندازد. جامعه‌ای که توکل و تکیه‌گاهش قرآن باشد جنود الهی به سمت او می‌آیند و این آیه قرآنی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده دیدم 2 روز گذشته این رئیس جمهور خودشیفته و عقب‌افتاده آمریکا ایران را تهدید کرده است. شما تصور می‌کنید مثلاً با این تهدید روش ملت ایران تغییر می‌کند؟ چرا نمی‌فهمید؟

وی همچنین یادآور شد: شما فکر می‌کنید با این حرف‌های تندی که می‌زنید ایرانیان را عصبانی می‌کنید؟ ایرانی‌ها کف دست شما را می‌شناسند و حدتان را هم شناخته‌اند، ملت ایران ملت نستوه و با تجربه‌ای است و مردم ما بسیار حلیم هستند و البته که شما باید از ما بترسید.

لاریجانی بر همین اساس اضافه کرد: این یک تخیل است که شما آمریکایی‌ها فکر می‌کنید با این الفاظ و ژست‌هایی که واقعاً فضاحت آور است می‌توانید روی ملتی که تکیه به قرآن کرده تاثیر بگذارید. ما راهمان را شناخته‌ایم.

«این مانورهای دیپلماتیک مفتضحانه شما تأثیری روی اراده ملت ما نه در موضوع هسته‌ای و نه در سایر امور تاثیری نخواهد داشت. راهی که امام بزرگوار برای ما طراحی کرده‌اند به آن پایبند هستیم».

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد که ما افتخار می‌کنیم که به سنتی تکیه کرده‌ایم که از مظلوم دفاع کنیم. ما افتخار می‌کنیم که در قانون اساسی ما آمده است از هر مظلومی در دنیا باید حمایت کرد، اگر امروز ما از مردم فلسطین و یمن حمایت می‌کنیم به خاطر اینکه مظلوم هستند و گرفتار یک مشت درنده شده‌اند.

وی افزود: صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها باید بدانند ما رفتار آنها را رصد می‌کنیم و به موقع جوابشان را می‌دهیم و اینگونه رفتارها و کارهای آنها تاثیری در مسیر ما نخواهد داشت. راه روشنی که امام (ره) در انقلاب پایه‌گذاری کردند در دل آحاد ما هست.

وی گفت: تمسک به قرآن این تکیه‌گاه بزرگ برای ملت را به وجود می‌آورد که در مقابل این رفتارهای گستاخانه مستقیم و با استقامت باشند. این عامل پیشرفت یک کشور است.

لاریجانی عنوان کرد: کشورهای دم‌دمی‌مزاج که یک روز یک راه را انتخاب کردند و امروز دریوزگی می‌کنند که با رژیم صهیونیستی رابطه برقرار کنند آینده‌ای ندارند حتی پیش همین ابر قدرت‌ها که زانو زده‌اند مرتبتی ندارند.

وی در ادامه اضافه کرد: نه تنها در برخی مقالاتشان گاهی هم که با ما صحبت می‌کنند می‌گویند که با حقارت نسبت به آنها حرف می‌زنند، این خیلی درد آور است که آقای کسینجر بگوید منابع نفتی این منطقه از اعراب برای ما ارزشمندتر است، این درد آور است. چه کار کردید که این تلقی برای آنها بوجود آمد؟ اعراب مسلمان‌اند و پیرو رسول‌الله هستند. برخی از رهبران اینها کاری کردند که آنها نسبت به مسلمانان گستاخ شده‌اند.

رئیس مجلس شوورای اسلامی در خاتمه سخنان خود یادآور شد: تربیت قرآنی، تربیت استقامت است و تربیتی است که انسان‌های متّکی را به سمت قدرت‌ لایزال هدایت می‌کند نه اینگونه آدم‌ها. این سفلگان سیاسی مشقت برای امت اسلامی ایجاد کرده‌اند پس شما اهل قرآن هستید که شرایط دنیای اسلام را می‌توانید تغییر دهید و راه روشنی را تعریف کنید که دیگران مجبور شوند از آن تبعیت کنند.

303

کد خبر: 935138

وب گردی

وب گردی