خروج آخرین تروریست‌ها از قلمون شرقی

امروز آخرین گروه از تروریست‌هایی که بر اساس توافق با دولت سوریه باید منطقه قلمون شرقی را تخلیه می‌کردند از این منطقه خارج و عازم شمال این کشور شدند.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، چهارمین گروه از تروریستهای اخراجی از منطقه قلمون شرقی امروز چهارشنبه وارد ریف شمالی استان حلب در شمال سوریه شدند که تعداد این اتوبوس ها 38 عدد بود.

با خروج آخرین گروه از تروریستها از منطقه قلمون، این منطقه عاری از تروریسم و تروریست‌ها شد.

گروه اطلاع رسانی الاعلام الحربی گزارش داد که پس از خروج آخرین کاروان از تروریستها و خانواده هایشان از منطقه «الرحیبه» به شمال سوریه، این منطقه از وجود تروریستها پاکسازی شد.

دولت سوریه چندی پیش به توافق بآ تروریستهای حاضر در قلمون شرقی دست یافت و بر اساس این توافق قرار شد که این عناصر پس از تحویل سلاح سنگین خود، به شمال سوریه منتقل شوند.

روند تخلیه این منطقه، از شنبه گذشته آغاز شد و همه گروه‌های تروریستی خارج شدند و کسانی که تمایل داشند به وضعیتشان رسیدگی شود تا به زندگی عادی خود بازگردند، در این منطقه باقی ماندند.

وبگاه معارض عنب گزارش داد که طی سه روز گذشته حدود 2760 نفر از شهرک های قلمون شرقی خارج شدند.

خبرگزاری رویترز هم اعلام کرد که به موجب توافقی که بین دولت و معارضان سوری روز جمعه گذشته منعقد شد، سه هزار و 700 نفر از تروریست ها به همراه خانواده های خود از قلمون شرقی در 40 کیلومتری شمال شرق شهر دمشق خارج شدند.

امروز همچنین خبرگزاری رویترز اعلام کرد که نیروهای امنیتی سوریه در چند روستا واقع در منطقه قلمون مستقر شدند.

تلویزیون سوریه نیز تصاویری منتشر کرد که در آن خودروها و موتورهای پلیس سوریه وارد شهرک «الرحیبه» شدند و صدها غیر نظامی حاضر در این شهرک، ضمن تجمع در خیابانها، در حمایت از ارتش و دولت سوریه شعار سر دادند.

در حال حاضر در نزدیکی دمشق فقط یک منطقه در اشغال تروریستهای داعش قرار دارد. این منطقه در جنوب دمشق واقع شده و شامل اردوگاه «الیرموک» و محله «الحجر الاسود» و چند منطقه مجاور است.

منطقه قلمون هم در اشغال عناصر «جیش تحریر الشام، جیش الإسلام، نیروهای أحمد العبدو و جیش أسود الشرقیة» قرار داشت.

کد خبر: 935151

وب گردی

وب گردی