از افتتاح رویداد تبریز 2018 تا انتقاد آقای استاندار نسبت به کم کاری مدیران

اخبار مهم و پربازدید در بخش استان های کشور در هفته ای که گذشت را در این بسته خبری مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، واکنش امام جمعه کازرون به اعتراضات مردم، انتخاب گزینه های استانی در شهرداری تهران، عدم معرفی گزینه های شهرداری کرج، شکنجه کودکان توسط والدین در ماهشهر، انتقاد آقای استاندار به کمی کاری مدیرانی استانی، افتتاح رویداد تبریز 2018 با حضور رئیس جمهور و مقامات ایرانی و خارجی و برخی دیگر از اخبار در صدر اخبار این هفته استان ها قرار داشتند.

پاسخ روشنی به مردم کازرون داده نشد

حجت الاسلام محمد خرسند در این رابطه به خبرنگار ایسکانیوز گفت: تقسیمات کشوری همیشه حساسیت های خاص خود را دارد و باید قبل از هرگونه اقدام این حساسیت ها لحاظ و براساس کارشناسی های دقیق و معیارهای قانونی تقسیمات شکل گیرد به آن معنا که آیا مساله کشور فقط تقسیمات است و این که تا چه مقدار این تقسیمات به حل مشکلات کشور کمک خواهد کرد؟

امام جمعه کازرون تصریح کرد: مردم کازرون 5-6 روز در خیابان ها به نشانه اعتراض جمع شده بودند اما متاسفانه پاسخ مناسب و روشنی به خواسته های آنها داده نشده است.

خرسند با اشاره به این که مردم هنگامی که دولتمردان به وظایفشان عمل نکنند به سراغ روحانیت و ائمه جمعه می روند، افزود: بنده طبق وظیفه ای که داشتم و با توجه به مطالبه عمومی مردم و همچنین بنا به درخواست مسوولین شورای تامین شهرستان و استان در میان معترضین حاضر و بیانیه صادر کردم.

وی افزود: من مردم را دعوت به سکوت و آرامش کردم که الحمدالله در حال حاضر در میان مردم آرامش برقرار شده است.

yon.ir/N7pgm

تاکنون هیچ فردی برای تصدی شهرداری کرج معرفی نشده است

محمد نبیونی در رابطه با این موضوع در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: برای تصدی شهرداری کرج هنوز هیچ گزینه ای مطرح نشده است.

وی ادامه داد: انشالله در جلسه آینده شورا در ارتباط با معیارهای انتخاب شهردار، بحث و بررسی خواهد کرد.

رئیس شورای شهر کرج در رابطه با روز این جلسه اظهار داشت: جلسه بعدی روز یکشنبه برگزار خواهد شد.

yon.ir/Ghq8Y

طبس به وقت 5 اردیبهشت 59

سید صولت مرتضوی، استاندار اسبق خراسان جنوبی در رابطه با وقوع حادثه صحرای طبس و در تشریح وضعیت جغرافیایی منطقه، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: این موضوع به دلیل فضای جغرافیای صحرای طبس بود که آمریکا به شناسایی منطقه از گذشته پرداخته و متوجه این موضوع شده که این نقطه یک نقطه کوری بوده و رادارهای ایران قادر به شناسایی آنان نبودند و از این مسیر قصد ورود به جمهوری اسلامی ایران را داشتند اما غافل از آن که قدرت الهی با ارسال طوفان شن آنها را زمین گیر کرد.

استاندار اسبق خراسان جنوبی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نظام استکباری ایالات متحده آمریکا همواره درصدد دخالت های گوناگون در امورات داخلی کشور از جمله طراحی های کودتاهای متعدد بود که این موضوع منجر به آن شد تا دانشجویان پیرو خط امام (ره) در آن بازه زمانی اقدام به تسخیر لانه جاسوسی کرده و با واکنش های داخلی و خارجی مواجه شوند.

yon.ir/szS9o

هفته فرهنگی اصفهان و مسئولیتی که به عهده مردم است

علیرضا نصر اصفهانی در رابطه با هفته فرهنگ در شهر اصفهان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: همزمان با سالروز ولادت شیخ بهایی به مدت یک هفته حدود 10 سال است که در اردیبهشت ماه هفته فرهنگ در این شهر برگزار می شود.

وی با اشاره به این که شیخ بهایی خدمات ارزشمندی در شهر اصفهان از خود به جای گذاشته است، ادامه داد: هفته فرهنگی این شهر همه ساله با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و با هدف تجلیل از هنرمندان در این ایام و آشکار ساختن توانمندی ها و دارایی های اصفهان برگزار می شود تا مردم بیشتر پتانسیل های موجود در شهر اصفهان بینند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: واقعیت آن است که هنوز اصفهان برای شهروندان به آن صورتی که باید شناسانده نشده و باتوجه به این موضوع که جایگاه جهانی دارد باید در قدم اول به شهروندان و سپس به شهرها، استان ها و کشورهای دیگر معرفی شود، به همین منظور برگزاری این هفته منجر می شود تا جایگاه و در حقیقت مواریثی که از گذشته در اصفهان به جای مانده بیشتر به سمع و نظر مردم ایران و حتی خارج از کشور برسد.

yon.ir/wT0Yi

حضور رئیس جمهور در افتتاح تبریز 2018 نشاندهنده اهمیت این رویداد است

شهرتی فر در رابطه با افتتاح رویداد تبریز 2018 به خبرنگار ایسکانیوز، گفت: حضور رئیس جمهور در این مراسم نشاندهنده اهمیت و توجه این رویداد تاریخی برای شهر، استان و کشور است.

معاون سیاسی استاندار در پاسخ به این سوال که چه کسانی در این مراسم سخنرانی خواهند کرد، گفت: مسوولین محلی و شهردار تبریز در این مراسم به مهمانان خیر مقدم خواهند گفت، اما سخنران اصلی این رویداد دکتر روحانی است.

yon.ir/o7XWz

شخصیت های استانی که در صف بهشت ایستاده اند

پس از گذشت حدود 7 ماه از انتخاب و صدور حکم محمدعلی نجفی به عنوان شهردار تهران خبر استعفای وی در رسانه ها پیچید که در همان اولین روزها شورای شهر با استعفای نجفی مخالفت کرده اما با پافشاری نجفی بر روی استعفایش نهایتا در روز 21 فروردین ماه شورای شهر استعفای وی را پذیرفت و حسینی مکارم را به عنوان سرپرست شهرداری تهران انتخاب کردند.

روز یکشنبه دوم اردیبهشت ماه در شورای شهر تهران 28 نفر به عنوان گزینه های شهرداری در صحن شورا معرفی شدند که از این 28 کاندیدا 6 نفر از مقامات استان های کشور از جمله محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان، سیدمناف هاشمی استاندار گلستان، اسماعیل تبادار استاندار فارس، علی اوسط هاشمی استاندار سابق سیستان و بلوچستان، قاسم تقی زاده خامسی شهردار مشهد و محمدابراهیم انصاری‌لاری مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش جزو کاندیدای تصدی شهردار تهران هستند که در ادامه سوابق کاری آنها آورده خواهد شد.

yon.ir/7NsN6

بازداشت یک عضو شورای شهر مشهد

قاضی حسن حیدری درباره دستگیری یکی از اعضای شورای شهر مشهد، اظهار کرد: این فرد به دلایل مالی و اعمال نفوذ دستگیر شده است.

معاون دادستان مشهد در خصوص دستگیری این عضو شورای شهر در گذشته و آزادی او به قید وثیقه، عنوان کرد: وی بار قبل به قید وثیقه آزاد نشد بلکه با یک قرار دیگر بود و اکنون قرار او تشدید شده است.

yon.ir/YuAhQ

در پی این بازداشت شورای شهر مشهد اطلاعیه ای صادر کرد که بخشی از متن این اطلاعیه در ادامه می آید:

به یک نفر از اعضای شورای شهرمشهد در اواخر اسفند ۹۶ اتهامی وارد شده است که در مراجع قضایی در حال رسیدگی است، تا قبل از رسیدگی و اثبات اتهام هرگونه اظهار نظر راجع به صحت و سقم آن امکان پذیر نیست.

بدیهی است روند رسیدگی و اجرای قوانین از طریق افکار عمومی، شورای شهر مشهد و سایر مراجع قانونی رصد می شود.

yon.ir/NzyTE

اگر حوصله کار ندارید در جایگاهی دیگر فعالیت کنید

استاندار اصفهان خطاب به مدیران استان اصفهان گفت: اگر حوصله کار ندارید از مقام خود استعفا دهید و در جایگاهی دیگر به فعالیت خود ادامه دهید.

وی گفت: مدیر یا حوصله کار ندارد یا از سازمان های نظارتی می ترسد. سازمان های نظارتی ایرادهایی می گیرد که قابل برطرف شدن است و نباید در ریسک پذیری مدیران خللی ایجاد کند.

yon.ir/Jf6RS

تیراندازی راکبان ناشناس به سمت خودروهای حراست پالایشگاه "بیدبلند خلیج فارس"

هدایت‌الله درخشنده اظهار کرد: حوالی ساعت 2 بامداد امروز(5 اردیبهشت ماه)،‌ راکبان یک دستگاه موتورسیکلت از بیرون محوطه پالایشگاه گاز "بیدبلند خلیج فارس " به سوی خودروهای حراست پالایشگاه تیراندازی کردند که تنها یکی از خودروها آسیب دید و خوشبختانه هیچگونه تلفات جانی بر جای نگذاشت.

وی ادامه داد: دوربین‌های مداربسته ما در زمان تیراندازی بامداد امروز فعال بودند و فیلم تیراندازی که همراه با جزئیات است،‌ در اختیار مراجع قضایی قرار خواهد گرفت. خوشبختانه در زمان تیراندازی نیروهای حراست با راکبان موتورسیکلت درگیر نشدند.

مدیر روابط عمومی پالایشگاه بیدبلند دو بیان کرد: پروژه پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس، ابرپروژه‌ای ملی است که در شهرستان بهبهان در حال اجرا است و تاکنون بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

yon.ir/Pa8pS

901

کد خبر: 935153

وب گردی

وب گردی