شمخانی: در معاهده "ان پی تی" حق خروج از برجام پیش بینی شده است

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در واکنش به بدعهدی آمریکا در خصوص برجام گفت: در معاهده ان پی تی حق خروج از آن پیش بینی شده است،

به گزارش ایسکانیوز، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران نیز در واکنش به بدعهدی آمریکا با تاکید بر این که در معاهده "ان پی تی" حق خروج از آن پیش بینی شده است، گفت: زمانی که توافق های بین المللی بدلیل رفتاری های غیر قانونی کشورهای مدعی کارکرد خود را از دست می دهد، دلیلی برای متعهد ماندن سایرکشورهاباقی نمی ماند.

وی تاکید کرد: هدف اصلی از طراحی و اجرای ساز و کارهای حقوقی و قراردادهای بین المللی، ایجاد ثبات و امنیت در جامعه بین المللی و جلوگیری از اقدامات یک جانبه کشورهای به ظاهر قدرتمند است.

بنا به این گزارش دیمیتری پسکوف در ضمن اظهار نظر در خصوص مواضع روسبه در خصوص برنامه جامع اقدام مشترک افزود: در این مورد موضع خود را در سطوح مختلف اعلام کرده ایم؛ برجام در شکل کنونی آن، محصول تلاش های دیپلماتیک و فشرده از طرف دیپلمات های بسیاری از کشورها بود.

وی با اشاره به اینکه احتمال تکرار چنین تلاش موفقی در شرایط کنونی، کم است و نمی توان به درستی به این پرسش، پاسخ داد، یادآور شد: در خصوص توافق های جدید درباره برنامه هسته ای ایران، مساله اصلی موضع ایران است.

پسکوف در واکنش به دیدار اخیر روسای جمهوری آمریکا و فرانسه و رایزنی آنان در خصوص توافق هسته ای با ایران گفت: ما اطلاعی از جزئیات این گفت وگوها نداریم.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه با تاکید برلزوم حفظ برجام گفت:برجام جایگزینی ندارد و ما خواهان حفظ آن در شکل کنونی هستیم و معتقدیم که در شرایطی کنونی جایگزینی برای آن وجود ندارد.

گفتنی است،کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس در راستای درخواست ترامپ برای یافتن راهی برای به اصطلاح رفع نقایص توافق هسته ای برجام در حال مذاکراتی با آمریکا هستند که به گفته منابع غربی از جمله سی ان ان هنوز اختلافات زیادی وجود دارد.

301

کد خبر: 935158

وب گردی

وب گردی