به دنبال تسهیل روابط بین سرمایه‌گذاران مختلف داخلی و خارجی هستیم

مدیرکل اقتصادی و دارایی استان سمنان بابیان اینکه حضور بخش خصوصی می‌تواند به ارتقا و پیشرفت استان کمک کند، گفت: همکاری سرمایه‌گذاران چینی در استان طی مذاکرات آتی مشخص می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، امیر خلیلی خواه صبح پنج‌شنبه در دیدار با سرمایه‌گذاران چینی در محل مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان سمنان ضمن بیان اینکه با توجه به مراودات خوب استان با کشورهای خارجی، به دنبال تسهیل این روابط بین سرمایه‌گذاران مختلف داخلی و خارجی هستیم، ابراز داشت: نتیجه حضور سرمایه‌گذاران چینی در سمنان طی مذاکرات آتی مشخص می‌شود.

وی بابیان اینکه اجرایی شدن طرح روغن‌های پتروشیمی با سرمایه‌گذاری چینی، اشتغال ۴۰۰ نفر را در استان به همراه دارد، افزود: برآورد ریالی این طرح سه هزار و ۲۰۰میلیارد ریال است که با تفاهم‌نامه‌های منعقدشده و توافق آتی تأمین منابع آن مشخص خواهد شد.

مدیرکل اقتصادی و دارایی استان سمنان بابیان اینکه سرمایه‌گذاری شرکت چینی درزمینهٔ کُک نیز اشتغال ۱۶۰ نفر را به همراه دارد، ابراز داشت: خوشبختانه با توجه به معادن فعال در این زمینه، زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری خارجی فراهم است.

خلیلی خواه بابیان اینکه طی چند هفته آتی این همکاری‌ها با شرکت‌های خارجی تعیین تکلیف خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه سال گذشته توانستیم نرخ بیکاری را به ۸.۹ درصد کاهش دهیم به نظر می‌رسد با انعقاد این تفاهم‌نامه‌های همکاری بتوانیم درصد آمار بیکاری استان را از این رقم نیز به حداقل برسانیم.

وی افزود: استان سمنان در حوزه صنایع، کشاورزی و معادن از ظرفیت‌های مطلوبی برخوردار است که با برنامه‌ریزی جامع و ترسیم نقشه راه می‌توانیم زمینه حضور بخش خصوصی و شرکت‌های خارجی را به نحو مطلوب فراهم کنیم.

لیمی چونگ سرمایه‌گذار چینی نیز در این نشست ضمن بیان اینکه همکاری دوجانبه دو کشور می‌تواند به ارتقا و پیشرفت ایران و چین کمک کند، ابراز داشت: طبق این تفاهم‌نامه‌ها قادر به تعهد واردات جدیدترین تجهیزات به ایران هستیم و نسبت به سرمایه‌گذاری در ایران رویکرد مطلوبی داریم.

کد خبر: 935265

وب گردی

وب گردی