ایران توافقی که به ضررش باشد را حفظ نخواهد کرد

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: اگرآمریکایی ها از برجام خارج شوند حتما ایران هم خارج خواهد شد و یا اگر اروپایی ها بخواهند استحکام برجام را شعار دهند ولی از سوی دیگر به واسطه دفاع موشکی یا حضور منطقه ای ایران به دنبال بازگرداندن تحریم های رفع شده باشند عملا برجام را در موارد مربوط به منافع ایران بی خاصیت کرده اند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر ولایتی در جمع خبرنگاران درباره ابزارهای ایران برای مقابله و برخورد با خروج آمریکا از برجام گفت: گزینه های مختلفی پیش روی ما است و دست جمهوری اسلامی برای اینکه آنچه مصلحتش اقتضا می‌کند باز است. بدون تردید برجام باید همان گونه که امضا شده و طرفین به آن متعهد شده اند اجرا شود. اگر احدی از طرفین بخواهد آن را نقض کند معلوم نیست جمهوری اسلامی ایران هم به تعهدات خود پایبند باشد.

وی ادامه داد: اگر امریکایی ها از برجام خارج شوند حتما ایران هم خارج خواهد شد و یا اگر اروپایی ها بخواهند استحکام برجام را شعار دهند ولی از سوی دیگر به واسطه دفاع موشکی یا حضور منطقه ای ایران به دنبال بازگرداندن تحریم های رفع شده باشند عملا برجام را در موارد مربوط به منافع ایران بی خاصیت کرده اند.

ولایتی گفت: می گویند اروپایی ها توانسته اند با آمریکایی ها کنار بیایند و ترامپ را برای باقی ماندن در برجام راضی کنند اگر این ماندگاری به قیمت برگشت تحریم ها به عنوان دیگر باشد مورد قبول ما نیست بنابراین برجام باید عینا همان گونه که نوشته شده عمل شود در غیر این صورت دست جمهوری اسلامی برای عقب نشینی و تلافی باز است.

ولایتی بیان کرد: در پشت صحنه اتفاقات اخیر بین آمریکا و اروپا تقسیم کار شده است فرانسوی ها می گویند ایران نمی تواند دفاع موشکی داشته باشد انگلیسی ها علیه حضور منطقه ای ایران به دنبال قطع نامه ای بودند که با وتوی روسیه خنثی شد. با این اقدامات به دنبال راضی نمودن ترامپ هستند اما این راضی کردن و نگه داشتن برجام را بی خاصیت می کند و به ضرر ایران پیش می رود و طبیعتا ایران حاضر به ادامه برجام به این شکل نخواهد بود.

305

کد خبر: 935294

وب گردی

وب گردی