آیت الله جعفری همواره با صراحت از حق مردم دفاع کردند

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در آئین نکوداشت آیت الله سید یحیی جعفری امام جمعه و نماینده پیشین ولی فقیه در استان کرمان گفت : ایشان به دلیل صداقت و دفاع بدون ملاحظه کاری از حق ، همواره محل رجوع مردم بوده و دستگاه های اجرایی نیز به حمایت ایشان نیاز داشته اند.

به گزارش ایسکانیوز، سید حسین مرعشی روز پنجشنبه در آئین نکوداشت آیت الله جعفری در کرمان افزود: آزادگی در برخورد با مسائل از ویژگی های برجسته این عالم دینی و مبارز دوران پیروزی انقلاب اسلامی است .
وی گفت : در طول هشت سالی که به عنوان استاندار و چهار سال معاون استاندار و دو دوره به عنوان نماینده مردم کرمان در مجلس با ایشان در ارتباط بوده ام، هیچگاه ملاحظه کاری در دفاع از حقوق مردم را از آیت الله جعفری ندیده ام و ایشان همواره با صراحت با مسئولان برخورد کرده و از حق مردم دفاع کردند.
مرعشی افزود: آیت الله جعفری رابطه خاص و ویژه ای با همه دست اندرکاران مدیریت استان داشتند.
وی اضافه کرد: ایشان هیچگاه در پاسخ مدیران، غرض ورزی و اعمال نظر نداشتند و همواره دنبال کشف حقیقت و جاری شدن حق بوده اند.
مرعشی گفت: نداشتن باند و جلسه از دیگر ویژگی های برجسته آیت الله جعفری بود و ایشان هیچگه اجازه ندادند خانواده و یا دفتر ایشان برای خود جایگاه جداگانه ای قائل شوند و این خصلت در سایر ائمه جمعه استان کرمان نیز شایع است.
مرعشی گفت:آیت الله جعفری با تمامی استانداران و مسئولان رابطه منطقی را ایجاد می کردند و نداشتن حواریون فرصت طلب موجب می شد که ایشان بتوانند آزادگی خود را حفظ کنند.
استاندار اسبق کرمان ادامه داد: رفتار بسیار شایسته آیت الله جعفری با همه مسئولان روش و شیوه معقول و نیکویی است که می تواند برای دیگران نیز الگو قرار گیرد.
**مسائل روز کشور را می توان با نگاه آیت الله جعفری پیگیری کرد
مدیر مسئول روزنامه اطلاعات هم در آئین نکوداشت گفت: مسائل روز کشور را می توان با نگاه و مشی آیت الله سید یحیی جعفری امام جمعه پیشین کرمان و مشورت با ایشان پیگیری کرد.
حجت الاسلام سید محمود دعایی افزود: آیت الله جعفری در عین توانمندی و جامعیت خود، هیچگاه ادعایی نداشتند و بسیار متواضع بوده و از آستانه تحمل بالایی برخوردار بودند.
وی اظهار داشت: آیت الله جعفری، حجت دینداری بسیاری از عناصر این جامعه هستند و اگر امثال ایشان در تعامل با جوانان، سازگاری و تعامل نبودند، خیلی ها از روحانیون فاصله می گرفتند.
وی ادامه داد: آیت الله جعفری به عهدی که با امام راحل داشتند، وفادار ماندند و به حق با توصیه امام و منش خود وفا کردند.
وی عنوان کرد: در مسیر حق بودن و تعامل با جوانان پشتوانه بسیار خوبی است که آیت الله جعفری از آن بهره مند هستند.
**قدردانی باهنر نماینده سابق کرمان از آیت الله جعفری
نمانیده اسبق مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی هم در این آئین گفت: وظیفه خود می دانم از همه بزرگواری ها، سعه صدر، تدبیر و تلاش های آیت الله جعفری تشکر و تقدیر کنم.
محمدرضا باهنر افزود: پاسداری واحترام به مقامات خدوم یکی از خصلت های همیشگی و روشن آیت الله جعفری بوده است.
حضرت آیت الله سید یحیی جعفری که از ابتدای انقلاب تا یکسال پیش نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بود و به علت کهولت سن از این سمت استعفا داد ،هم اکنون مسئولیت حوزه های علمیه این استان را بر عهده دارد.
به پاس خدمات 40ساله آیت الله جعفری در دوران انقلاب و مبارزات پیش از انقلاب ایشان با رژیم پهلوی مراسم نکوداشتی با حضور شخصیت های سیاسی کشوری و استانی روز پنجشنبه در کرمان برگزار شد.

305

کد خبر: 935311

وب گردی

وب گردی