درصدد شکستن انحصار پیام رسان های خارجی هستیم

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورود پیام رسان های داخلی اتفاق مبارکی است، گفت: انحصار پیام رسان های خارجی در کشور باید شکسته شود.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام احمد سالک روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی نخبگان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کردستان با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: فضای مجازی در عین حال که می تواند مفید و تمدن ساز باشد می تواند بسیار مخرب و خطرناک باشد به همین دلیل باید انحصار پیام رسان های خارجی در کشور شکسته شود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: فعالیت پیام رسان های خارجی و مدیریت آنها می تواند مشکلاتی را برای جامعه ایجاد کند و دشمن را در نیل به اهداف خود موفق کند.
حجت الاسلام سالک با اشاره به فعالیت شبکه های ماهواره ایی علیه انقلاب اسلامی گفت: از مجموع 346 شبکه ماهواره ای فارسی زبان فعال در جهان، بیش از 160 کانال آن در ایران قابل دسترس است و این امر باعث ورود سیل هجمه های ضد فرهنگی و ضد ارزشی به کشورمان می شود علاوه بر آن صدها شبکه تلویزیونی غربی نیز با پخش برنامه های مختلف در راستای این هدف فعالیت می کنند.
وی اضافه کرد: دشمنان انقلاب در جنگ سخت از ملت ما شکست خورده و دیگر با اسلحه روبروی ملت ما نمی ایستند بلکه در جنگ نرم باورها و اعتقادات جوانان ما را مورد هدف قرار می دهند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان در تبلیغات خود با اعتبارزدایی، اعتمادزدایی و مشروعت زدایی نظام جمهوری اسلامی می خواهند روحیه نا امیدی را در بین مردم گسترش دهند.
وی با اشاره به وحدت در جامعه ایران اسلامی یادآور شد: مبحث وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی امری مهم در راستای توسعه و عزت کشور و جهان اسلام است و هم اکنون ٨٠ نفر از نمایندگان مجلس عضو این فراکسیون هستند.
حجت الاسلام سالک با بیان اینکه امامان جمعه از سنگربانان وحدت هستند و دشمن نمی خواهد ما را در کنار همدیگر ببیند، گفت: نیروهای فرهنگی استان های مرزی باید دو برابر دیگر مدیران فعالیت کنند چون هر لحظه امکان نفوذ دشمن وجود دارد و باید مردم را آماده کرد.
وی با بیان اینکه کار فرهنگی مهمتر از بودجه تدبیر می خواهد، تاکید کرد: دولت بودجه فرهنگی را ۱.۷ درصد از کل بودجه کشور تعیین کرده در حالیکه متوسط جهانی اختصاص بودجه به این بخش ۳.۵ درصد است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص بیمه خبرنگاران و اهالی فرهنگ و هنر یادآور شد: در برنامه ششم توسعه بیمه خبرنگاران و اهالی فرهنگ و هنر دیده شده و حتما به آن پرداخته خواهد شد.
در این نشست جمعی از نخبگان فرهنگی و رسانه ای استان در خصوص مسایل و مشکلات مختلف استان با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس بحث و تبادل نظر کردند.
اعضای کمیسیون فرهنگی روز پنجشنبه به استان کردستان سفر کردند در این سفر سه روزه برنامه های مختلفی از جمله بازدید از طرح های عمرانی و فرهنگی، شرکت در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان و دیدار با روحانیون، ائمه جمعه و شخصیت های فرهنگی استان در نظر گرفته شده است.
کردستان سومین استانی است که اعضای کمیسیون فرهنگی به آن سفر می کنند، هدف از این سفرها در جریان قرار گرفتن اعضای این کمیسیون از دغدغه ها و مشکلات فرهنگی استان های مختلف است.

305

کد خبر: 935317

وب گردی

وب گردی