نشست تخصصی تاثیر چالش های فضای کسب و کار در صنعت و دانشگاه 

نشست تخصصی تاثیر چالش های فضای کسب و کار در حوزه صنعت و دانشگاه با حضور دکتر ولایتی روز پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه در مشهد مقدس برگزار شد .

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ رئیس هیئت امنا و موسس دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای سخنان خود با اشاره به موضوغ نشست گفت : مباحث این اجلاس دو بخش دارد، یک بخش دانشگاه ها و بخش دیگر نیز مرتبط با صنعت و معدن است.
دکتر ولایتی افزود: در حوزه دانشگاه آزاد اسلامی و در طول یک سال اخیر، تلاش کردیم که این دانشگاه که سرمایه بزرگ ملی است را حفظ و به سمت مطلوب و تقویت و کیفی سازی فعالیت ها پیش ببریم و از جمله مهمترین موضوعات این است که دانشگاه های ما باید تقاضا محور باشند و ما هم دنبال این هستیم تا بتوانیم به نیاز ها در حوزه پیشرفت علم و فناوری پاسخ بدهیم و لذا معاون پژوهشی دانشگاه آزاد زدر جهت جذب نخبگان برنامه ریزی های لازم را آغاز نمود.
دکتر ولایتی تاکید کرد: 14 هزار و 600 نفر از دانشگاه های مختلف (60 درصد از آزاد و 40 درصد از دیگر مراکز آموزش عالی) را براساس نوع کاربرد علمی که دارند و ابتکاری که مطرح می کنند دراین مسیر قرار داده اند.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل افزود: امسال در بودجه سال 97 دانشگاه ، 5 درصد از سهم بودجه از شهریه برداشته و در تولید و فناوری برنامه ریزی شده که بسیار قابل توجه است و قراردادهای مختلف هم با موسسات از جمله استاندارد که 30 دانشگاه ما در مرز در آن مشارکت خواهند داشت، با گمرک در زمینه قاچاق و نظارت الکترونیکی و .. بسته شده تا کار پژوهشی
در عرصه تولید علمی که مورد تقاضا است صورت بگیرد.
وی افزود: برخی از رشته ها فقط تا مقطع لیسانس است که باید اینها را تبدیل به رشته هایی کرد که دانشجو قبل از فارغ التحصیلی وارد بازار کار بشود، یا برخی از رشته ها بورسیه شرکت ها شوند یا برعکس و
این تحول کیفی در دانشگاه آزاد در حال انجام است.
دکتر ولایتی افزود: باید دانشگاه ها به جای عرضه محور، تقاضا محور شوند و دانشگاه آزاد این ظرفیت را دارد و 40 درصد از آموزش عالی را در اختیار دارد و این رقم بزرگی است.
دکتر ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : در بخش صنعت هم باید ایجاد تسهیلات حمایت ها بی قید و شرط نباشد چرا که وقتی این گونه باشد جون می دانند در هر شرایطی حمایت می شوند لذا در مورد کیفیت محصول اقدامی نمی کنند و مجموعه اصناف و سندیکاها باید خودشان حافظ برند ایرانی باشند.
وی افزود: دولت و بخش خصوصی هر کدام وظیفه ای دارند و دولت تا حدی بر استانداردها می تواند نظارت کند اما بخش خصوصی هم باید خودش حافظ کیفیت محصولات باشد.
مشاور مقام معظم رهبری تاکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که باید از تولیدات داخلی حمایت شود و این مربوط به دولت، مردم و بخش خصوصی است و سندیکاها و اصناف باید در اجرای قوانین، ارتقاء کیفیت مجموعه های تحت اشراف خود وغیره با جدیت عمل نمایند.
202

کد خبر: 935318

وب گردی

وب گردی