بررسی تبدیل مرند به منطقه ویژه اقتصادی در کمیسیون اقتصادی

‌نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی گفت: تبدیل مرند به منطقه ویژه اقتصادی در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، محمد حسن‌نژاد در جمع خبرنگاران در خصوص مزایای مناطق ویژه اقتصادی، بیان کرد: با تصویب این لایحه در صحن علنی مجلس، مرند هم همچون جلفا در مدار توسعه قرار می‌گیرد و محدوده پیشنهادی ۴۰۰ هکتار است.

وی در خصوص هدف از دعوت اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به منطقه آزاد ارس، مطرح کرد: امروزه موضوع اقتصاد و تولید داخل بسیار حائز اهمیت بوده و تصمیمات مربوط به اقتصاد توسط اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و تیم اقتصادی دولت گرفته می‌شود که خوشبختانه مسئولان ارشد اقتصادی کشور در ارس حضور یافته‌اند.

وی ادامه داد: می‌خواستم مسئولان اقتصادی از ارس بازدید کرده و متوجه شوند که منطقه آزاد باعث صادرات و اشتغال شده است و در تصمیماتشان برای توسعه ارس، رفع موانع توسعه و تصویب منطقه ویژه اقتصادی مرند به قابلیت‌های ارس توجه کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: بعد از بازدید مسئولان ارشد اقتصادی کشور، کمیته‌های تخصصی تشکیل شده و مشکلات واحد‌های صنعتی در زمینه‌های بیمه، گمرگ و ... بررسی شده و نتیجه به کمیسیون اقتصادی ابلاغ می‌شود.

901

کد خبر: 935348

وب گردی

وب گردی