مبنای تعیین حقوق بازنشستگان معدل کسورپردازی ۲ سال آخر خدمت است

معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری گفت:دو گروه با صندوق بازنشستگی در اتباط مستقیم هستندکه گروه اول شامل شاغلینی می شود که کسورات پرداخت می کنند و گروه دوم کسانی هستند که کسورات پرداخت کرده و بازنشسته شده اند.

به گزارش ایسکانیوز، معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: صندوق بازنشستگی کشوری هیچ اختیاری برای افزایش یا کاهش حقوق ندارد و مبنای تعیین حقوق معدل کسورپردازی در ۲ سال آخر خدمت است.

محمدعلی ابراهیم زاده گفت: دو گروه با صندوق بازنشستگی در اتباط مستقیم هستندکه گروه اول شامل شاغلینی می شود که کسورات پرداخت می کنند و گروه دوم کسانی هستند که کسورات پرداخت کرده و بازنشسته شده اند.

وی افزود: در بخش بازنشستگان، ورثه آنها که از قبال والدینشان حقوق دریافت می کنند هم نیازهایی دارند و با صندوق بازنشستگی در ارتباط هستند.

ابراهیم زاده گفت: همسان سازی و افزایش حقوق بازنشستگان از سال 69 تا 86 طی چند مرحله انجام شد اما مشکل از زمانی آغاز شد که پرداخت ها به شاغلان دچار تغییرات غیرقابل کنترل و غیرمشخصی شد.

وی افزود: صندوق بازنشستگی کشوری هیچ اختیاری برای افزایش یا کاهش حقوق ندارد و برای همه ذی نفعان و بازنشستگان تحت پوشش بدون در نظر گرفتن دستگاه محل اشتغال و مقام و منصب وی، تنها براساس قواعد و قوانین عمل می کند.

معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در حال حاضر مبنای تعیین حقوق معدل کسورپردازی در 2 سال آخر خدمت است.

وی افزود: از سال 88 فوق العاده هایی به حقوق شاغلین به خصوص در برخی از دستگاه های اجرایی اضافه شد که همین موضوع به تفاوت پرداخت حقوق شاغلین و بازنشستگان دامن زد.

ابراهیم زاده افزود: تلاش صندوق کاهش اختلاف بین حقوق ها است که اجرای طرح افزایش پلکانی و تخصیص اعتبارات برای ترمیم حقوق بازنشستگان یکی از بسترهای کاهش تبعیض ها محسوب می شود.

وی گفت: در دوران بازنشستگی حقوق و مزایا کاهش پیدا می کند و افراد وارد دوران جدیدی می شوند و باید به آنها این نگاه را داد که دوران بازنشستگی دوران شیرینی است

وی افزود: نیاز های بازنشستگان در درجه اول به پرداخت حقوق و در مرحله بعدی با توجه به سن این قشر، نیازهای درمانی است.

فارس

۷۰۵

کد خبر: 935363

وب گردی

وب گردی