اساتید بورسیه دانشگاه آزاداسلامی به عدم اختصاص سهمیه طرح سربازی  معترض شدند

برخی از اعضای هیات علمی بورسیه دانشگاه آزاد اعلام کردند به دلیل عدم اختصاص سهمیه طرح سربازی هیات علمی از سوی ستاد کل، با مشکل مواجه شده و نسبت به این موضوع اعتراض دارند.

به گزارش ایسکانیوز، حدود ۶۰ نفر از اعضای هیات علمی بورسیه دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل اینکه امسال به این دانشگاه سهمیه «طرح سربازی هیات علمی» اختصاص نیافته، دچار مشکل شده اند. این اعضای هیات علمی تا یک تیرماه سال جاری بیشتر فرصت نداشته و بعد از این تاریخ اعزام خواهند شد.

یکی ازاعضای هیات علمی بورسیه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اعضای هیات علمی بورسیه بر اساس قانون می توانند از «طرح سربازی هیات علمی» استفاده کنند و با دادن تعهد این طرح را طی می کنند.

وی ادامه داد: تا سال گذشته این طرح براساس سهمیه ای که از سوی ستاد کل نیروهای مسلح اختصاص می یافت، اجرایی می شد و مشکلی نیز وجود نداشت ولی در سال جاری به دلیل عدم اختصاص این سهمیه به دانشگاه آزاد، اعضای هیات علمی بورسیه دچار مشکل شده اند.

این بورسیه دانشگاه آزاد ادامه داد: اکثر این اعضای هیات علمی، متاهل بوده و این مساله که ملزم هستند، به صورت یک سرباز عادی و بدون استفاده از هر گونه تسهیلاتی به سربازی اعزام شوند برای آنها مشکلاتی را ایجاد کرده است.

منبع:مهر

204

کد خبر: 935391

وب گردی

وب گردی