ممنوعیت خرید کالا ها ی خارجی در دانشگاه آزاد/ ضرورت پیوند صنعت و دانشگاه 

رئیس دانشگاه آزاد واحد اردبیل گفت : دکتر فرهاد رهبر ریاست دانشگاه آزاد، خرید کالاهای خارجی را که مشابه ایرانی دارند در دانشگاه آزاد ممنوع کرد.

اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد واحد اردبیل در گفتگو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز اظهار داشت: با توجه به نامگذاری امسال از جانب مقام معظم رهبری به سال حمایت از کالای ایرانی و همچنین در راستای سیاست های کلی تعیین شده از سوی ریاست دانشگاه آزاد برای تهیه کالا های مورد نیاز دانشگاه مکلف به خرید کالاهای ایرانی هستیم وهیچگونه مجوز خرید کالا های خارجی که مشابه ایرانی داشته باشند را نداریم.

رسولی در ادامه از پیوند صنعت و دانشگاه سخن گفت و ارتباط دانشگاه با صنعت را برای انتقال و ارتقای دانش فنی در حوزه تولیدات داخلی و همچنین ارتقای کیفیت تولیدات داخلی موثر دانست.

او تصریح کرد: بهترین روش حمایت از کالاهای داخلی تلاش همگانی جهت ارتقای کیفیت تولیدات است همچنین در راستای پیوند دانشگاه و صنعت و استفاده از توان علمی و دانش موجود در دانشگاه ها با تعدادی ازمراکز صنعتی تفاهم نامه هایی منعقد شده و دائما در حال افزایش همکاری ها هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد واحد اردبیل خاطر نشان کرد: ارتقای کیفیت کالاهای داخلی همراه با افزایش دانش فنی و نوآوری است.

او درخصوص سند فرهنگی راهبردی ابلاغ شده نیزگفت: اولین ومهم ترین تحول باید در حوزه فرهنگی صورت بگیرد تا ارزش های نظام و انقلاب تحقق پیدا کند تا بتوانیم تمدن ایرانی اسلامی را در دنیا به نمایش بگذاریم اما نیازمند حرکتی همگانی با پشتوانه ای علمی است که رشد علمی و معنوی دانشجویان را به همراه داشته و به سوی ارزش های نظام حرکت کند.

رسولی باتوجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از وجود برنامه های مختلف فرهنگی مذهبی اعم از سخنرانی های مذهبی ومسابقات قرآنی در دانشگاه خبر داد.
او در پایان در خصوص کاهش دانشجویان و مشکلات مالی بوجود آمده برای دانشگاه و چگونگی حل این معضلات افزود: تدابیری اندیشیده شده که از جمله آنها هم افزایی علم و ثروت و حرکت به سمت دانشگاه مولد وکارآفرین است.

204

کد خبر: 935405

وب گردی

وب گردی