جشنواره جهانی فیلم فجر گستردگی خوبی پیدا کرده است

فرزاد موتمن کارگردان سینما عنوان کرد که در این چند سال جشنواره جهانی فیلم فجر روند خوبی طی کرده و شاخ و برگ پیدا کرده است.

فرزاد موتمن نویسنده و کارگردان سینما در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره تفکیک بخش ملی و جهانی، گفت: در ابتدا که این بحث پیش آمد تا بخش بین الملل از بخش ملی جشنواره فیلم فجر جدا شود شاید کمتر کسی فکر می کرد اتفاق خوبی رخ دهد به ویژه اینکه تجربه نشان داده است که تماشاگر ایرانی خیلی از فیلم خارجی استقبال نمی کند.

وی افزود: در سه سال اخیر جشنواره جهانی فیلم فجر شاخ و برگ پیدا کرده و از مهمانان خوبی دعوت می کند و فیلم های نسبتا جالبی را به نمایش می گذارد از همین رو فکر می کنم این جشنواره در آینده می تواند یکی از جشنواره های الف در منطقه شود.

موتمن با اشار به حضور افراد شناخته شده در این جشنواره و لزوم تعامل سینماگران ایرانی با آنها بیان کرد: من ترجیح می دهم اگر لخ مایفسکی و اولیور استون به ایران می آیند و پنلی برگزار می کنند از آنها در محیط خصوصی تری استفاده کنم چون شاید دوست داشته باشیم بحث هایی کنیم که کمی تکنیکال تر باشد و این موضوع در فضای جشنواره که جو مطبوعاتی دارد چندان انجام نمی شود.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

500

کد خبر: 935438

وب گردی

وب گردی