انتصاب رئیس مرکز مطالعات کاربردی شرکت بازآفرینی شهری ایران

طی حکمی از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی حبیب خراسانی به سمت رئیس مرکز مطالعات کاربردی و ارتباطات شرکت بازآفرینی شهری ایران منصوب شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در حکم هوشنگ عشایری خطاب به خراسانی آمده است؛

«با توجه به سوابق و تجارب ارزشمند جنابعالی در طول سالیان متمادی در مجموعه وزارت راه و شهرسازی بدینوسیله ریاست مرکز مطالعات کاربردی و ا تباطات شرکت بازآفرینی شهری به شما محول می شود. امیدوارم در راستای سیاست های دولت تدبیرو امید و راهبردهای وزارت راه و شهرسازی و برنامه های این شرکت زیر نظر اینجاب نسبت به انجام و تحقیق موارد زیر و سایر امور اقدام نمایید؛

1-بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی دستگاه های مرتبط در بازآفرینی شهری مخصوصا شهرداری‌ها و سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی بارویکرد نهادینه سازی فرهنگ بازآفرینی شهری.

2- نهادسازی و تقویت نهادهای اجتماعی و مدنی در محله های شهری هدف با رویکرد مشارکت پذیری و مطالبه‌گری شهروندان.

3-معرفی ظرفیت‌های توسعه‌ای ایجاد شده از بازآفرینی شهرها ( اعم از اقتصادی،فرهنگی و اجتماعی) به افکار عمومی با رویکرد اعتمادسازی و توسعه فرهنگ باز آفرینی.

4-برنامه‌ریزی و آموزش فراگیر برای هم راستا کردن فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی کنشگران بازآفرینی شهری اعم از نهادهای مدنی،دولتی و عمومی غیر دولتی.

5-طراحی و فعالسازی نظام جامع ارتباطات و روابط عمومی سازمان با رویکرد توسعه اعتماد اجتماعی برای مشارکت حداکثری شهروندان و دستگاه های مرتبط در بازآفرینی شهری ایران.

6- تبیین نقش شهروندان در احیای هویت بافتها با ترویج گفتمان بازآفرینی و نیز آگاهی بخشی برای تبدیل بافتهای ناکارآمد به محله‌های زیست‌پذیر با اتکا به شهروندان مشارکت‌پذیر.

7-توسعه شبکه همکاری با نهادهای مراکز مرتبط درفرآیند بازآفرینی شهری.

8-برنامه‌ریزی برای اطلاع‌رسانی و تبادل نظر و اندیشه با نهادها و شبکه‌های بین المللی مرتبط.

9- برنامه‌ریزی و اقدام برای واگذاری مناسبت ها و رویدادهای، تخصصی، ملی و مذهبی.

10-هماهنگی و همکاری در برنامه های اجلاس وزرای مسکن و شهرسازی آسیا و اقیانوسیه (APMCHUD) و کارگروه های تخصصی آن.»

احیای بافت فرسوده و بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد شهری یکی از موضوعاتی بوده که به خصوص در دولت دوازدهم از سوی رئیس‌جمهوری به آن توجه ویژه‌ای شده است. در این راستا رئیس‌جمهوری اوایل زمستان سال گذشته اکبر ترکان را به ‌عنوان مشاور خود در امور هماهنگی نوسازی بافت های فرسوده و ناپایدار شهری منصوب کرد.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 935457

وب گردی

وب گردی