جوانان مواظب باشند که بازیچه دست سیاستمداران نشوند

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: جوانان مواظب باشند تا استفاده ابزاری از آنان نشده و بازیچه دست سیاستمداران نشوند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد با اشاره به نهم اردیبهشت ماه روز شورا، اظهار کرد: شوراها باید عاقلانه و مدبرانه بیندیشند و منافع جامعه را دنبال کنند.

وی افزود: اعضاء شوراهای روستایی، شهری، استانی و ملی وظایف خطیری در جهت منافع جامعه داشته که باید نسبت به این وظایف احساس مسئولیت کرده و پاسخ‌گو باشند.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به هفتم اردیبهشت‌ماه و روز امنیت درحمل و نقل، خاطرنشان کرد: باید به ضرورت‌ها توجه شود و با سازوکار و تدبیر، تمهیدات لازم در امنیت هوایی، دریایی و زمینی انجام گیرد.
وی با اشاره به 11 اردیبهشت ماه روز کار و کارگر، بیان کرد: نخستین موضوعی که در این زمینه به ذهن‌ها خطور می‌کند محصول کار این افراد است و امروز بالاترین خدمت، توجه و احترام گذشتن به محصول و دست رنج آنان است.
حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه بیکاری امروز معضل جامعه است، عنوان کرد: اهمیت به حق کارگر و نتیجه کار امری بسیار پسندیده بوده و باید با اقدامات مطلوب و برنامه‌ریزی مناسب، عرصه اشتغال فراهم شود.
نماینده ولی فقیه در استان، کلنگ‌زنی بیمارستان در شهرکرد را امری خیر دانست و گفت: انتظار می‌رود با کمک خیرین و حمایت دولت‌مردان این پروژه به بهره‌برداری برسد و در امر سلامت به مردم کند.
وی با اشاره به روز جهانی مطبوعات که 13 اردیبهشت‌ماه است، افزود: متاسفانه تاکنون تعریف مناسب و صحیحی از آزادی مطبوعات شنیده نشده و نبود استقلال رسانه یک بحران برای جامعه است که لازم است رسانه‌ها از سیاسی کاری دوری کنند.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به سالروز میلاد علی‌اکبر و روز جوان، گفت: جوانان سرمایه اصلی نظام هستند و به گفته مقام معظم رهبری باید جوانان در عرصه باشند، از حاشیه دور شده و کار را به دست آن‌ها سپرد تا کشور به سمت آبادانی رفته و مشکلات رفع شود.
وی حضرت علی‌اکبر(ع) را نمونه بارز یک الگوی شجاع، یقین‌مدار، مومن، مجاهد، مقاوم و صبور برای جوانان دانست و افزود: جوانان باید بیش از گذشته قدر خود را بدانند و ابزار دست سیاسی بازی‌ها نشده و نگذارند از آن‌ها استفاده ابزاری شود و بسیار منسجم بر اساس باورهای انقلاب حرکت کنند.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به فرارسیدن سالروز میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی(ع)، گفت: امید است انقلاب اسلامی ایران زمینه‌ساز ظهور آن بزرگوار بوده و انتظار می‌رود به معنای واقعی کلمه جهاد، تلاش برای اصلاح جامعه صورت گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: منتظران واقعی باید انقلابی بوده تا جامعه به طور یقین پذیرای حضور امام عصر(عج) باشد.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به روز مستضعفان، عنوان کرد: امید است تا روزی بتوان مستضعفان را حاکم و مستکبران را ریشه‌کن دید.
وی درخصوص سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم، بیان کرد: معلم تزریق کننده فرهنگ اسلامی در جامعه مسلمانان بوده و معلم است که با تزریق فرهنگ اسلامی، مسلمان تربیت می‌کند.
نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: تزریق فرهنگ غربی جامعه را تهی می‌کند لذا معلمان باید رفتار، بینش و هدف این شهید بزرگوار را الگوی خود قرار داده و این طرز تفکر، وجه حرکتی آن‌ها باشد.
حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام مفاخر جامعه را افرادی همچون شهید مطهری دانست و گفت: ایرانی مسلمان بودن، ایرانی با نگاه بیگانه‌ستیزی به نگاه عدالت‌گستری ایمانی از ویژگی‌های این افراد است.

901

کد خبر: 935525

وب گردی

وب گردی