حمایت از تولیدات داخلی راهکار مقابله با کابوس بیکاری است

‌امام جمعه اهواز گفت: اگر عزم ملی حمایت از تولیدات داخلی برای ما تحقق یابد، جوانان بیکار ‌شاغل می‌شوند، تولید بالا می‌رود و اقتصاد ملی قوی خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد امام زمان(عج) اظهار کرد: امام باقر(ع) فرمود «وقتی فرزندم مهدی ظهور کند همچون جدش برای دنیا رحمةللعالمین است.»


وی ادامه داد: همچنین رسول خدا(ص) فرموده‌اند «زمانی که نهمین فرزند از فرزندان حسین‌بن علی(ع) ظهور کند، خداوند زمینی را که به شدت تاریک شده از نور سرشار کرده و تاریکی‌ها را می‌زداید و زمین پس از ظلم از عدالت و پس از جهالت و نادانی از علم سرشار می‌شود.»

آیت‌الله موسوی‌جزایری با اشاره به اینکه میلاد امام زمان (عج) اختصاص به سربازان گمنام امام زمان دارد، تصریح کرد: کارکنان سنگر اداره اطلاعات کسانی هستند که هیچ‌گاه در جامعه بروز و ظهور ندارند و کارشان اقتضا می‌کند که در پرده اختفا باشند، اما همواره برای آسودگی مردم و امنیت کشور در حال خدمت هستند. این افراد توطئه‌های بی شمار دشمنان برای آسیب رساندن به نظام اسلامی را با پیگیری‌های خود در نطفه خفه می‌کنند.

امام جمعه اهواز با اشاره به ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) عنوان کرد: ایشان شبیه‌ترین افراد از نظر جسمی، اخلاقی و گفتار عالمانه به پیغمبر اسلام(ص) بودند. جوانان برای آنکه در مسیر درست گام بردارند، کارشان را از توبه شروع کنند، به مسجد بروند، به نماز روی بیاورند، به عالمان دین نزدیک شوند و دوستانشان را نه از پارک و سینما و خیابان بلکه از جوانان مسجدی انتخاب کنند و الگوی خود را حضرت علی‌اکبر(ع) قرار دهند. در دوران دفاع مقدس بیشترین عناصری که باعث پیروزی ما در آن جنگ نابرابر شدند، جوانان بودند.

وی گفت: ۱۱ اردیبهشت‌ماه روز گرامیداشت مقام کار و کارگر نامیده شده که بر اساس روایت اسلامی کسانی که برای معاش خانواده زحمت می‌کشند، محبوب خداوند هستند. بالاترین حمایت از کارگران، حمایت از تولیدات آنها است. به همین دلیل مقام معظم رهبری امسال را به نام «حمایت از کالای ایرانی» نام‌گذاری کردند. اگر عزم ملی حمایت از تولیدات داخلی برای ما تحقق یابد، جوانان بیکار که بیکاری برای ما به کابوسی تبدیل شده، شاغل می‌شوند، تولید بالا می‌رود و اقتصاد ملی قوی خواهد شد.

آیت‌الله موسوی‌جزایری جنایات آل‌سعود در یمن را محکوم کرد و گفت: این چه جنگی است و چه فایده‌ای غیر از رسوایی و روسیاهی در دنیا و عذات آخرت برای آل‌سعود خواهد داشت؟ آل‌سعود در جنایتی دیگر رییس شورای سیاسی یمن را در یک حمله هوایی به شهادت رساند که این جنایت را محکوم می‌کنیم.

وی در پایان با اشاره به شهادت آیت‌الله مطهری، روز معلم را گرامی داشت.

901

کد خبر: 935527

وب گردی

وب گردی