دفاتر نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه آگاهی‌ها و علایق اسلامی دانشگاهیان موفق بوده اند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هرآنچه از دانشگاه آزاد تراوش می‌شود، باید به طور خالص عطر اسلام داشته باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در همایش سراسری مسئولان و معاونان دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری، با بیان اینکه دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، نیمه دوم دهه سوم عمر خود را طی می‌کنند، گفت: این دفاتر بیش از ۲۵ سال خدمتگذاری کرده و در توسعه آگاهی‌ها و علایق اسلامی دانشگاهیان موفق بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: تاسیس دفاتر نمایندگی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان‌ها نیز به‌ تصویب رسیده و امیدوارم بتوانیم در حرکتی مشترک، دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد‌های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی را گسترش دهیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با مقایسه معرفت دینی دانشجویان جدیدالورود با فارغ‌التحصیلان، گفت: کیفیت این گروه از دانشجویان به‌ عنوان ورودی‌های ما به لحاظ معرفت دینی به‌ مراتب بیش از خروجی‌های ماست. این موضوع به معنای کم‌کاری ما در این حوزه است. جشن ورودی دانشجویان جدیدالورود را با جشن فارغ‌التحصیلی آنان مقایسه کنید، اگر تغییر و تحول مثبتی در دانشجویان مشاهده کردید، یعنی ما کار خود را به‌ درستی انجام داده‌ایم.

دکتر فرهاد رهبر ادامه داد: باید برنامه‌ریزی‌ داشته باشیم که براساس آن بتوانیم از سطحی‌نگری‌ها فاصله گرفته و منویات مقام معظم رهبری را در راستای برگرداندن دانشگاه آزاد اسلامی به ریل انقلاب و در طراز انقلاب اسلامی محقق کنیم، به‌ طوری که هرچه از این دانشگاه تراوش شود، به طور خالص عطر اسلام داشته باشد. این هدف با عزم عمومی محقق خواهد شد.

وی با اشاره به جوانگرایی در دانشگاه آزاد اسلامی، تاکید کرد: طرح هر مطلبی در کلاس‌های درس کارشناسی به‌ بهانه آزادی، ولنگاری است نه آزادی، اگر به دنبال آزادی هستند، کرسی‌های آزاداندیشی وجود دارد که در آن کسی هم‌ سطح خود آن شخص در مقابلش قرار گیرد، نه دانشجویانی که ذهنشان نسبت به این مسائل خالی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با دعوت مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به ارتقای دروس عمومی و معارف، گفت: شما متولی این امر هستید، در ۱۴ واحد دروس عمومی و معارف که ۱۰ درصد وقت دانشجو به این آن اختصاص یافته، چه تحولی رخ داده؟ این دروس را ارتقا دهید؛ اساتیدی بیاورید که بتوانند پاسخگوی شبهات دانشجویان باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خواست تا ارزیابی عملکرد واحد‌های دانشگاهی در حوزه‌های آموزشی پژوهشی و به‌ ویژه فرهنگی را بر عهده بگیرند.

وی در پایان سخنان خود به سوالات مسئولان و معاونان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در موضوعات مختلف مربوط به تحولات اخیر دانشگاه آزاد اسلامی پاسخ داد.

202

کد خبر: 935551

وب گردی

وب گردی