مشارکت های دستگاه های دولتی می تواند نقش موثری در سلامت شهروندان داشته باشد

معاون اجتماعی و رئیس شورای فرهنگی سلامت وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تامین سلامت جامعه تنها می تواند 25 درصد نقش داشته باشد و 75 درصد تامین سلامت جامعه در اختیار دستگاه های دیگر است .

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سیدمحمد هادی ایازی معاون اجتماعی و رئیس شورای فرهنگی سلامت وزارت بهداشت در نخستین همایش ملی و علمی هنر و سلامت در نیشابور با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند « هنر بهترین وسیله برای انعکاس مفاهیم و مسائل است » گفت: اگر ما به دنبال اجتماعی شدن نظام سلامت باشیم باید مشارکت گروه های مختلف را در حوزه سلامت شاهد باشیم و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تامین سلامت جامعه تنها می تواند 25 درصد نقش داشته باشد و 75 درصد تامین سلامت جامعه در اختیار دستگاههای دیگر است .

وی افزود: هدف ما کاهش تعداد افراد بیمار است و پیشگیری را مقدم بر درمان می دانیم لذا مشارکت مردم و مشارکت های دستگاه های دولتی می تواند نقش موثری در سلامت شهروندان داشته باشد.

دکتر ایازی با بیان این که نیشابور شهر فرهنگ، هنر و ادب است که پتانسیل ترویج هنر و سلامت را در ایران دارد و برون ده مناسبی را می تواند در سال های آتی برای کشور ما داشته باشد، نیشابور را پیشتار برگزاری جشنواره فیلم و عکس در کشور عنوان کرد و گفت: این جشنواره جزء بهترین جشنواره ها در کشور بود و در تهران نیز جشنواره فیلم برگزار شد.

وی در پایان گفت: با ارائه مقاله ها و با سرمایه گذاری جدی در حوزه هنر و سلامت می توان خلاء حوزه هنر و سلامت را برطرف کرد.

701

کد خبر: 935558

وب گردی

وب گردی