معاون آبفای کشور:  80 درصد تجهیزات  تصفیه‌خانه آب داخلی است/  کنتور آب خانگی با برند ایرانی ساخته می شود

معاون راهبردی و نظارت بر بهره‌برداری آبفای کشور، با اشاره به اینکه برخی از کالاهای تولیدی احیانا کیفیت پایینی دارند گفت: بنابراین سعی برآن است که و با ایجاد یک تبادل فنی و تحقیقاتی بین تولیدکنندگان داخلی و خارجی محصولاتی با قیمت مناسب و کیفیت بهتر تولید کنیم.

شاهین پاکروح معاون راهبردی و نظارت بر بهره‌برداری آبفای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در خصوص حمایت از کالای ایرانی و اینکه شرکت آبفای کشور در این راستا چه برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار کرد: ما در صنعت آب و فاضلاب کشور که ظرف27 سال از تاسیس این شرکت می‌گذرد، خوشبختانه در خیلی از موضوعات وابستگی به کشورهای خارجی را قطع کردیم.

او تصریح کرد: در موضوع طراحی تاسیسات آب و فاضلاب وابستگی به کشورهای خارجی کاملا مرتفع شده است و ما متکی به مشاورانی هستیم که بومی و ایرانی هستند. همچنین در زمینه تجهیزات در تصفیه خانه‌های آب بیش از 80 درصد اتفاق افتاده است و در تصفیه خانه های فاضلاب کمتر این اتفاق رخ داده است.

معاون راهبردی و نظارت بر بهره‌برداری آبفای کشور تاکید کرد: سیاسیتی که در وزارت نیرو به ویژه شرکت آب و فاضلاب کشور وجود دارد این است که می خواهیم از ظرفیت‌های بعد از برجام استفاده کنیم چرا که مصادیق آن هم‌اکنون موجود است تا بتوانیم با حمایتی که از طرف ما صورت می‌گیرد به عنوان متولی تامین نیاز و بازار برای تولیدکنندگان داخلی تعاملی را ایجاد کنیم.

پاکروح با اشاره به اینکه برخی از کالاهای تولید احیانا کیفیت پایینی دارند، افزود: بنابراین سعی برآن است که و با ایجاد یک تبادل فنی و تحقیقاتی بین تولیدکنندگان داخلی و خارجی محصولاتی با قیمت مناسب و کیفیت بهتر تولید شود.

او خاطر نشان کرد: شرکت آبفای کشور توانست با ایجاد تعامل بین تولیدکنندگان شرایط را به گونه‌ای فراهم کرد که توانست کنتور آب خانگی را با همکاری شرکت‌های اروپایی تولید کند. می توان گفت هم‌اکنون محصول محصول مشترک و مارک ایرانی در کشور تولید می‌شود.

402

کد خبر: 935563

وب گردی

وب گردی