۶۱ روستای استان لرستان آب‌رسانی نشده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: ۶۱ روستای استان لرستان آب‌رسانی نشده است.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا کاکاوند صبح امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان در رابطه با وضعیت آبرسانی به روستاهای استان اظهارداشت: 98.5 درصد جمعیت روستاهای بالای 20 خانوار استان لرستان آب‌رسانی شده‌اند.

وی با بیان اینکه از دو هزار و 886 روستا در استان هزار و 560 روستا بالای 20 خانوار است، افزود: 96.5 درصد جمعیت روستایی استان آب‌رسانی شده و بیش از سه درصد باقی‌مانده که مربوط به روستاهای کم ‌جمعیت است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان میانگین جمعیت روستاهای کم جمعیت استان را حدود شش خانوار برشمرد و عنوان کرد: با توجه به پراکندگی، صعب‌العبور بودن و مشکلات اجتماعی متعددی که وجود دارد هزینه سرانه آب‌رسانی به برخی از این روستاها بیش از 10 برابر میانگین کشوری است.

وی با بیان اینکه 98.5 درصد جمعیت بالای 20 خانوار روستایی استان لرستان آب‌رسانی شده است، بیان کرد: 61 روستای استان باقی مانده که در 40 روز گذشته شش روستا آب‌رسانی شده‌ است.

کاکاوند گفت: از آنجا که 30 مورد از این روستاها از چشمه برخوردار اند فاقد آب نبوده و تاکنون تلاش‌ها برای واگذاری چشمه و آبرسانی بی نتیجه بوده است و برنامه ریزی انجام شده تا امسال از 31 روستا آب‌رسانی به 17روستا انجام شود و مابقی نیز تا پایان سال بعد آب‌رسانی می‌شوند.

901/900

کد خبر: 935601

وب گردی

وب گردی