برخی مسئولان در جهت نگاه رهبر معظم انقلاب حرکت نمی کنند

نماینده مجلس اظهار داشت : مسئولان بعضاً در موضوعاتی دچار چالش می شوند و در مواردی دیدگاه رهبر معظم انقلاب که مبنی بر هویت اسلامی، تمدن ایرانی و روحیه انقلابی است را رعایت نمی کنند.

اکبر ترکی نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در پاسخ به این پرسش که چرا دولت در خصوص بعضی از موضوعات مانند فیلترینگ تلگرام به طور قاطعانه وارد می شود اما در مباحث دیگر مانند دفاع از پلیس و گشت ارشاد در برخورد با متخلفان مواضع محکمی ندارد گفت: در کل مسائل فرهنگی و اجتماعی کشور توسط دولتی ها اداره می شود؛ اما متاسفانه آنچنان که باید و شاید درباره موضع گیری هایی که سزاوار کشوری مانند ایران و با وجود اینکه برای دفاع از آرمانهای خود شهید داده است، نیست.

وی ادامه داد: در بسیاری از مواقع شاهد آن هستیم که برخی مسئولان نگاهشان تببین شده و هم جهت با مواضع رهبر معظم انقلاب در خصوص هویت اسلامی، تمدن ایرانی و روحیه انقلابی نیست.

ترکی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب که در سال 96 مبنی بر این که هر جا منافع ملی تبیین شد باید در جهت هویت اسلامی، تمدن ایرانی و روحیه انقلابی باشد عنوان داشتند و تاکید کردند که اگر این مولفه ها نبود جزو منافع ملی محسوب نمی شود اظهار داشت: همه مسئولان نظام باید برنامه و استراتژی های خود را در این قالب همسو کنند و در قسمت های مختلف همانند مسائل فرهنگی و اجتماعی باید چنین نگاهی داشته باشیم و آن را تقویت کنیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در ادامه ابراز کرد : اساس کاری که برخی از افراد و مسئولان دولتی رعایت نمی کنند این است که به چنین بٌعد از نگاهی که تاکید شده اهتمام نمی ورزند و یا در جهت دیدگاه رهبر معظم انقلاب حرکت نمی کنند چرا که همین 3 اصل چهارچوب و قالب نظام و در راس آن منافع ملی است.

وی با در نظر داشتن تناقض رفتار دولت در حمایت از برخی موضوعات گفت: مسئولان بعضاً در موضوعاتی دچار چالش می شوند و در مواردی دیدگاه رهبر معظم انقلاب که مبنی بر هویت اسلامی، تمدن ایرانی و روحیه انقلابی است را رعایت نمی کنند و این روند باعث کندی در تبیین استراتژی های هدفمند برای مردم و نظام خواهد شد.

ترکی در پایان تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر شاهد هستیم که مسئولان جایی هم به اسم تمدن ایرانی، هویت اسلامی را در نظر نمی گیرند؛ یا روحیه انقلابی ندارند و با تساهل و تسامح برخورد می کنند و لذا این موضع گیری های متناقض در آن دیده می شود که امیدواریم این روند ترمیم شده و ابتدا هدف خود را خدمت به مردم و در درجه دوم با تصمیمات درست و تبیین استراتژی های قوی حامی نظام و انقلاب باشند.

303

کد خبر: 935616

وب گردی

وب گردی