ارجمند: سینمای ایران به اتفاقی عمیق نیاز دارد/از جنس دانشگاه آزاد هستم 

بازیگر سریال «معمای شاه»، گفت: سینمای ایران به اتفاقی عمیق و ساختاردار نیاز دارد که به رشد سینما و همچنین جدی تر شدن این حرفه در کشور کمک های بسیاری کند.

امیریل ارجمند در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره چگونگی حمایت از سینما در سال های اخیر، اظهار کرد: برگزاری جشنواره هایی مانند جشنواره جهانی فیلم فجر یکی از اتفاقاتی است که برای سینمای ایران بسیار خوشایند بود. با توجه به اینکه سال های گذشته هم در این جشنواره حضور داشتم، با اطمینان می گویم این جشنواره به لحاظ کیفی افزایش چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین دلایل افزایش کیفیت در جشنواره جهانی فیلم فجر سال 97، تعامل میان سینمای ایران و جهان است که فکر می کنم به رشد سینما و همچنین جدی تر شدن این حرفه در کشور کمک های بسیاری می کند.

** سینمای ایران به یک اتفاق ساختارمند نیاز دارد

بازیگر سریال «معمای شاه» با اشاره به اینکه به یک اتفاق عمیق و ساختاردار در سینمای ایران احتیاج داریم، گفت: اتفاق های عمیق، جدی و ساختارمند در سینمای ایران به یک پیش زمینه که همان سواد و اطلاعات کافی است، نیاز دارد. جشنواره های امسال بویژه جشنواره جهانی فیلم فجر امسال برای آینده کشور چشم انداز بسیار مناسبی بود.

ارجمند در ادامه همچنین به کیفیت آثار سینمایی در یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: آثاری که در جشنواره جهانی فجر دیدم به مراتب بهتر از جشنواره ملی است. دلیل این بهتر بودن کیفیت آثار حضور هنرمندان مطرح سراسر دنیا در این فستیوال است.

وی به بازاریابی فیلم های سینمایی در جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: فیلم های بسیاری از ملیت های متفاوت دیده ام که همه آنها آثار با کیفیتی بودند، امیدوارم بازاریابی مد نظر ما امسال به سرانجام برسد.

** آهنگ جدیدم به زودی منتشر می شود

بازیگر سریال «معمای شاه» در ادامه درباره آخرین فعالیت های خود، اظهار کرد: در یک سریال ایفای نقش کردم که در مرحله پیش تولید قرار دارد و از تیرماه از تلویزیون پخش می شود.

ارجمند ادامه داد: همچنین به عنوان کارشناس و مجری در برنامه «عصر من» در رادیو جوان به بررسی خبرهای مهم جشنواره می پرداختم.

وی خاطر نشان کرد: یک تئاتر به نام گالیله هم به تازگی به پایان رساندم. از طرف دیگر یک استودیوی موسیقی دارم که کار موسیقی و آهنگسازی را در آن انجام می دهم و قرار است در چند وقت گذشته یک آهنگ جدید بنام «خیس بارون» را روانه بازار کنم.

** از جنس دانشگاه آزاد اسلامی هستم

بازیگر سریال «معمای شاه» در ادامه همچنین درباره تأثیر دانشگاه آزاد اسلامی در ارتقای سطح فرهنگ و هنر کشور، اظهار کرد: مهندسی مکانیک سیالات و همچنین بازیگری را در دانشگاه آزاد اسلامی خوانده ام و همچنین شاگرد اول مقطع کارشناسی ارشد در تمامی واحدهای این دانشگاه شده ام، بنابراین فعالیت ها و زحمت های مسوولان دانشگاه برای بالابردن ارتقای سطح فرهنگ و هنر در کشور را دیده ام.

ارجمند با اشاره به اینکه در اولین جشنواره دانشجویی که دانشگاه آزاد در سال 1373 برگزار کرد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد جشنواره های دانشجویی نقش به سزایی در ارتقای هنر کشور داشته است.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد در همه زمینه ها پیشرو است چون از جنس این دانشگاه هستم، همواره از فعالیت هایش هم تقدیر می کنم.

به گزارش ایسکانیوز، امیریل ارجمند متولد 1353 در تهران بازیگر، خواننده و آهنگساز است. وی در آثاری مانند «قصه عشق پدرم »، «اخراجی‌ها ۲ »، «بدون اجازه» و «تبریز در مه» ایفای نقش کرده است.

503

کد خبر: 935657

وب گردی

وب گردی