وجود بیش از 7000  تاکسی فرسوده در تهران

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: تمام تاکسی ون‌ موجود نیز به‌مرور در آستانه سن فرسودگی قرار دارند که در حال حاضر تاکسی های ون‌ مدل 86 به دلیل اتمام دوره 10 ساله خود فرسوده محسوب می‌شوند و باید نوسازی شوند.

به گزارش ایسکانیوز،علیرضا قنادان با اشاره به اینکه تعداد تاکسی های ون‌ تهران به بیش از 7 هزار دستگاه می‌رسد، گفت: این تعداد ون در تهران عدد قابل‌توجهی است، البته تمام این تاکسی های ون‌ فعال نیستند.

وی با اشاره به اینکه در طول 10 سال گذشته هیچ خودروی ونی شرایط لازم را برای ورود به این ناوگان نداشت، تصریح کرد: تمام تاکسی ون‌ موجود نیز به‌مرور در آستانه سن فرسودگی قرار دارند که در حال حاضر تاکسی های ون‌ مدل 86 به دلیل اتمام دوره 10 ساله خود فرسوده محسوب می‌شوند و باید نوسازی شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به اینکه ٦٨٧٤ تاکسی ون مدل 86 و 87 در سن فرسودگی قرار دارند، اظهار کرد: اگر برای نوسازی ون‌ها یارانه در نظر نمی‌گرفتیم، نوسازی ون‌ها برای تاکسی ران مقرون‌ به‌ صرفه نبود و تمایلی به‌ جایگزینی نداشتند. همین 220 دستگاه تاکسی ون که در حال نوسازی است در شرایط مالی محدود در اولویت سازمان تاکسی رانی قرار گرفت و با تمام مشکلات پیش رو در حال انجام است که در صورت عدم‌حمایت دولت در ارائه تسهیلات بهتر، امکان ادامه روند نوسازی وجود ندارد.

به گفته قنادان، نوسازی ناوگان ون از اسفندماه آغاز و قیمت تمام‌شده هر خودرو 123 میلیون تومان بود که با همکاری ستاد سوخت، تاکسی رانان از پرداخت 16 میلیون تومان معاف و 20 میلیون تومان آن نیز از منابع شهرداری پرداخت شد، 60 میلیون تومان آن نیز از شرکت‌های خودروساز برای نوسازی ون اختصاص یافت، همچنین در کنار خودرویی که اسقاط می‌شود، حدود 12 میلیون تومان آورده دارد.


فارس
706

کد خبر: 935661

وب گردی

وب گردی